De 6 genomineerden voor de YMCE Strategy 2021 zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

De zevende editie van de ‘Young Media & Channel Experts’ competitie vond plaats op donderdag 3 juni in het RTL House.

Steven De Deyne, Head of Media and Production Competence Center, en zijn collega Tim Colman, Head of Digital Communication bij Proximus, namen de briefing voor hun rekening. Ze stelden de 10 deelnemers voor de uitdaging: een multi-touchpointstrategie opzetten met klanten en niet-klanten van Proximus, om het gebruik van de MyProximus-app te verhogen binnen 18 maanden. Hiervoor kregen ze een budget van meer dan een miljoen euro.

Verdeeld in vijf teams  van twee, hadden de deelnemers iets meer dan vijf uur de tijd om een optimale mediastrategie uit te werken en de vakjury op 12 minuten te overtuigen van hun strategisch doorzicht.

De jury, onder leiding van voorzitter Steven De Deyne, bestond uit vertegenwoordigers van YMCE-partners en UMA-experts, van wie sommigen de afgelopen jaren aan de wedstrijd hebben deelgenomen.

Na overleg nomineerde de vakjury deze drie duo’s:

  • Audrey Hardi (Dentsu) & Maxime Sneyers (MediaCom)
  • Cato Chalmet (Pivott) & Jonas Wellens (Maxus)
  • Lara Roose (Zigt) & Pierre-Henri Plennevaux (MediaCom)

De winnaars worden gehuldigd tijdens de prijsuitreiking op de UMA Get Together eind november in Auditorium 2000 op de Heizel.

De YMCE Awards worden georganiseerd door de UMA, met de steun van partners IP, Roularta Media Group en bpost Media, om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen aan te zwengelen en te promoten.

Vlnr bovenste rij: Audrey Hardi (Dentsu), Jonas Wellens (Maxus), Maxime Sneyers & Kevin Lusakivana (Publicis Groupe), Lara Roose & Shino Tomita (Zigt) Vlnr onder rij: Cato Chalmet (Pivott), Tibo Dujardin (Publicis Groupe), Eugène Tuccitto & Pierre-Henri Plennevaux (MediaCom).