CityCubes opent experience pop-ups in leegstaand pand op de Meir

FacebookTwitterLinkedIn

Op koopzondag 6 maart geven CityCubes en BlowUp Media het startschot van een reeks experience pop-ups in een leegstaand winkelpand op de Meir 57 in Antwerpen, en dit voor een periode van 10 maanden.

 

Het Antwerpse brand activation bureau CityCubes en BlowUp Media konden samen de eigenaar van het pand overtuigen om het voor die tijd ter beschikking te stellen. CityCubes scoorde vorig jaar overigens al in Antwerpen met de Tomorrowland pop-up in de Kammenstraat en de pop-up bar in het Stadhuis van Antwerpen naar aanleiding van het 450-jarig bestaan.

 

Mobile Vikings bijt op zondag 6 maart alvast de spits af met vier weken aanwezigheid op een 50m² façadegrote bache en een 125m² grote experience room. Daarna krijgen nog diverse merken er, telkens voor een aantal weken of maanden, de kans om hun merk op een driedimensionale manier te laten beleven door toevallige passanten en een winkelend publiek. De Meir haalt overigens zo`n 1,4 miljoen passanten per maand en is daarmee de vijfde grootste winkel-wandelstraat van Europa.

 

Dieter Veulemans, Managing Director van CityCubes: “Het probleem van de leegstand in de binnensteden en de link met e-commerce is duidelijk een bron van creativiteit voor wie er de opportuniteiten van inziet. Hoe bereik je je doelpubliek optimaal en hoe speel je in op de verwachtingen van mensen die alles al gezien hebben en meer dan ooit uit zijn op authentieke ervaringen met een hoge herinneringsfactor? Dat was mijn uitgangspunt voor de lancering van deze experience pop-ups in het kader van de nieuwe booming business van de beleveniseconomie”.

 

CityCubes wil mediabureaus, reclamebureaus en eventbureaus ondersteunen met de pop-activatie van een merk. Meer concreet:

  • leegstaande panden in de binnenstad tijdelijk huren, creatief invullen en opwaarderen
  • focus op één enkel product of verhaal in een aangenaam decor van flexibele wanden, kubussen en aangepaste verlichting
  • focus op driedimensionale beleving en innovatieve activatietechnologieën zoals TV screens, touch screens, iBeacons, RFID-technologie, mapping en experience rooms
  • ongedwongen onderdompeling in de aparte wereld van een merk, via informeren, tentoonstellen en samplen in de belevingsruimte
  • de authentieke beleving versterkt het verhaal van het merk, dat ook via andere online of offline kanalen kan worden verteld, en vice versa

 

Alle informatie in MediaSpecs.