BX1 is het belangrijkste medium voor 1 op 4 Brusselaars

FacebookTwitterLinkedIn

De resultaten van een studie, die eind 2021 werd uitgevoerd door het onafhankelijke marktonderzoeksbureau AQ Rate in opdracht van BX1, zijn zopas bekendgemaakt en tonen een aanzienlijke evolutie van het bereik van de Brusselse mediagroep.

Deze publieksenquête uitgevoerd bij 1.000 Brusselaars bevestigt dat BX1 dé referentie is voor Brusselse informatie. 1 op de 4 inwoners van het gewest zegt dat BX1 het belangrijkste mediakanaal in Brussel is“, zegt Marc de Haan, Algemeen Directeur van BX1. “Dat is een grote erkenning, vooral omdat bijna 72% van de Brusselaars zeggen dat ze BX1 kennen.

BX1’s publiek groeit ook. “Elke dag kijken meer dan 156.000 Brusselaars naar onze tv-programma’s. Dat is bijna 1 op 5 Brusselaars“, vertelt Marc Depauw, administratief en financieel directeur van BX1. Hij voegt eraan toe: “Sinds het laatste onderzoek dat Dedicated in mei 2020 heeft uitgevoerd, zijn we erin geslaagd de loyaliteit van meer dan 30.000 extra kijkers te winnen. Een stijging van 25% in iets meer dan een jaar.