RMB onthult nieuwe positionering en visuele identiteit

FacebookTwitterLinkedIn

Op 23 november onthult RMB zijn nieuw merkimago, in lijn met de transformaties die het bedrijf de afgelopen jaren heeft ingezet in een snel veranderende reclameomgeving. RMB presenteert een nieuwe visuele identiteit, herziene bedrijfswaarden en een nieuwe positionering: “Move ahead”.

Sinds 2021 is de transformatie van het bedrijf verder versneld en resulteerde in successen die op de laatste AMMA algemeen werden erkend.

Yves Gérard, CEO van RMB: “In deze snel veranderende communicatie- en reclamewereld is het voor RMB van essentieel en strategisch belang om zijn activiteiten en positionering te herzien. In een omgeving die voornamelijk gericht is op performance, zijn we ervan overtuigd dat RMB het vak van de reclameregie anders kan ontwikkelen, door een solide en lonende samenwerking op te bouwen met onze partners en klanten, rond de waarden innovatie, durf, inspiratie en verantwoordelijkheid.

Een drieledige strategie

Met zijn nieuwe slogan “Move ahead” voegt RMB een dimensie van vernieuwing toe aan zijn ambities.

Een van de belangrijkste strategische hoofdlijnen van deze nieuwe positionering is innovatie. RMB wil de marketingwaarde weer centraal plaatsen, met name door de toegang tot zijn inventarissen vlotter te maken, door te investeren in technologie en door primaire taken te automatiseren.

Innovatie betekent ook digitale ontwikkeling en verrijking van het aanbod. Het betekent ook optimaal gebruik maken van gegevens om een beter inzicht in de consument te krijgen en op nieuwe manieren samen te werken.

Exploratie is RMB’s tweede ontwikkelingslijn. Het doel van RMB is om expertise en oplossingen te bieden, maar ook om nieuwe mogelijkheden te testen en nieuwe ervaringen voor te stellen om adverteerders te helpen alle mogelijkheden van effectieve en adequate communicatie te benutten.

Duurzaamheid is de derde pijler van de RMB-strategie.

De weg naar duurzame ontwikkeling, die ons bedrijf al is ingeslagen, zetten we intern voort met nieuwe initiatieven. RMB wil, met de medewerking van zijn mediapartners, adverteerders de mogelijkheid bieden om te communiceren in een verantwoorde omgeving. Ten slotte wil RMB met ad hoc aanbiedingen bedrijven ondersteunen die positieve veranderingen willen versnellen of hun ecologische transitie willen realiseren”, meldt de regie.

Nieuw logo

De nieuwe positionering van RMB vertaalt zich in een aanpassing van de visuele identiteit. Het communicatiebureau Secondfloor, dat RMB adviseerde voor het hele rebrandingsproces, ontwierp ook het nieuwe logo van de regie.

Ook de units F.L.A.S.H. en VIBE – die respectievelijk instaan voor de ontwikkeling van creativiteit en de exploitatie van data – veranderen hun logo om zo coherent te blijven met RMB in dezelfde merkarchitectuur.

In de loop van de volgende weken zal RMB zijn visuele identiteit over de hele lijn implementeren en wordt ook de website bijgewerkt.

‘Pop-up’ bij RMB van 23/11 tot 16/12

Om zijn rebranding te vieren, verwelkomt RMB van 23 november tot 16 december vertegenwoordigers van de reclamemarkt in een speciaal ingerichte, pop-upruimte in zijn kantoren aan de Louis Schmidtlaan in Etterbeek.

De eerste week van het evenement staat in het teken van duiding over en inhuldiging van de nieuwe positionering van de regie. In de volgende drie weken komen achtereenvolgens de thema’s duurzaamheid (week van 28/11), innovatie (week van 5/12) en exploratie (week van 12/12) aan bod. De verschillende sessies, waarop telkens het publiek dat betrokken is bij het onderwerp wordt uitgenodigd, worden gehost door teams van RMB of van de mediapartners met uitgebreide presentaties of interactieve workshops.