BAM Marketing Congress wil inspireren en aanzetten tot actie

FacebookTwitterLinkedIn

Vorig jaar mocht het BAM Marketing Congress maar liefst meer dan 1.100 deelnemers verwelkomen in  Brussels Expo. Onder impuls van congresvoorzitters Joke Claessen (freelance) en Grégoire Van Cutsem (Touring) tekende de organisatie voor het eerste Meaningful Marketingcongres, in een volledig nieuw format. Naast de plenaire sessies waren er immers vier verschillende podia met in totaal zo’n 80 sprekers.

Voor de editie 2020 gaat de Belgian Association of Marketing verder op het ingeslagen pad. Om de organisatie van het congres – dat dit jaar doorgaat op 3 en 4 december 2020 – inhoudelijk in goede banen te leiden, is een core content team samengesteld met Alex Thoré (Buda) als voorzitter.

Alex Thoré, Founding & Managing Partner van Magis & Buda: “Het nieuwe format heeft vorig jaar zeker z’n vruchten afgeworpen. Dit jaar willen we het congres nog verrijken met extra content en de inspiratie die wordt aangereikt ook combineren met actie. Via workshops en break-out sessies willen we de marketeer helpen bij z’n toekomstplannen en dat niet alleen in theorie, maar ook concreet.”

Naast Alex Thoré bestaat het core content team uit een brede waaier aan experts: Alain Mayné (Hoet & Hoet), Benjamin Sekkai (Business Elements), Sylvie Irzi (Mediabrands), Filip Verbrigghe (SD Worx), Joke Claessen, Isabel Verstraete (Stockmanverstraete), Steven Verbruggen (AdSomeNoise), Bob De Rydt (Businessmarkers) en de twee Marketers of the Year 2019 Elke Dens en Véronique Vergeynst. Zij worden bijgestaan door het BAM-team en Jean-Baptiste De Bock van eventorganisator Of’Cores.

“We starten eraan op 20 maart, uiteraard  via teleconferencing”, preciseert Thoré. “Maar deze groep gaat de sprekers en de inhoud van het congres niet alleen bepalen. Net als vorig jaar willen we de Facebookgroep BAM Congress Gang inschakelen om hun feedback of input te vragen en bij uitbreiding de hele marketingcommunity in België.”

Bedoeling is te komen tot een congres waarin plaats is voor plenaire sessies, maar ook voor in totaal zes podia waarop tal van onderwerpen en sprekers aan bod komen. De rode draad blijft net als vorig jaar meaningful marketing in combinatie met de zes pijlers van het Meaningful Marketing Framework.

Alex Thoré: “Er bestaat niet zoiets als dé marketeer. Iedereen werkt in een andere sector, is actief in een ander deel van de customer journey of fungeert op een ander niveau in de organisatie. Een ‘one size fits all’-aanpak zou niet logisch zijn. Vandaar de keuze voor een nog rijker en gevarieerder programma.”

Op Marketing.be zal het congresteam op geregelde tijdstippen over de vorderingen vertellen. Op 1 juni worden de inschrijvingen voor het congres geopend en moet het gros van de invulling van het congres bekend zijn.