
Woon deze eendaagse interactieve cursus bij en verdiep je in campagne analyse, e-commerce tracking, segmentatie-analyse, funnel en conversie analyse, conversie-optimalisatie en A/B testing. Deze interactieve opleiding wordt gegeven door search expert Remco van der Beek en is een samenwerking van FeWeb en 2Mpact.
Agenda
- Introductie digital analytics
Web analytics 360: tools en proces
Terminologie
Doelstellingen en KPI’s
Dataverzameling: hard coded vs. tag management
Cookiewetgeving en privacy
- Rapporteren en analyseren in Google Analytics
Funnel en conversie analyse
E-commerce tracking
Event tracking
Campagne analyse
Attributiemodellen
Segmentatie
Toepassing in de praktijk
- Tools en dashboarding
Clickstream tools
Social media analytics
Usability tools: Hotjar, Usabilla, Usertesting
Voice of customer tools: surveys en feedback tools
Data visualisatie: Google Analytics, Data Studio, Klipfolio, Power BI, Tableau
- Conversie optimalisatie en testen
A/B en multivariate testing
Testing tools: Google Optimize, Visual Website Optimizer etc.
Toepassing in de praktijk
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Wanneer
23 oktober 2018 09:00 - 17:30 Meer informatie: websiteAdres
Bedrijvencentrum De Punt Kerkstraat 108Gentbrugge
9050 + Google Maps