AEA, de vakvereniging van out-of-home vertegenwoordigd door JCDecaux, Clear Channel en Belgian Posters, sluit zich aan bij de voorstellen tot autoregulatie van VIA, de vereniging van Belgische audiovisuele media. Hiermee wil ook OOH een duidelijk signaal geven naar de overheid dat het wenst in dialoog te treden en actief wenst bij te dragen tot het formuleren van oplossingen m.b.t. zelfregulatie in de kansspelensector.
Bovendien onderschrijven de AEA-leden het dubbele voorstel: enerzijds het kanaliseren van campagnes van de kansspelensector in zones voor volwassenen, waarbij geografische zones van jongeren (denk hierbij aan zones rond scholen) worden vermeden. Anderzijds zijn ook de AEA-leden bereid om 20% van de reclame-omzetten door de sector te herinvesteren in sensibiliseringscampagnes in OOH om de gevaren van kansspelen te onderstrepen.
Bovendien stellen de AEA-leden voor om op iedere kansspelen affiche een informatieve boodschap onderaan toe te voegen die wijst op de potentiƫle gevaren. Op deze manier zijn de AEA-leden ervan overtuigd dat een ethisch en verantwoordelijk beheer van de reclame rond kansspelen mogelijk is, bovendien kan dit op zeer korte termijn toepasbaar worden.