ProduPress draagt bij tot Europees dataproject

FacebookTwitterLinkedIn

De meeste ondernemingen stoppen veel tijd, energie en geld in de verzameling, de verwerking, de analyse en de interpretatie van consumentengegevens, om op basis daarvan de juiste beslissingen te kunnen nemen.

De Europese Commissie besloot in 2021 om een model te ontwikkelen waarmee de nationale statistiekbureaus toegang konden krijgen tot de data van privébedrijven, zonder de belangen van die bedrijven te schaden, en met respect voor de privacy van de consumenten. Om het juiste evenwicht te vinden tussen de belangen van de overheid, die van de privéondernemingen en die van de burgers heeft een groep van 20 Europese experts gedurende één jaar aan een aanbeveling gewerkt, die gepubliceerd werd op 28 juni 2022.

ProduPress deelt mee dat Marketing Intelligence Manager, Florent Diverchy, verantwoordelijk voor een ethisch verantwoord gebruik en analyse van de gegevens die het bedrijf tijdens campagnes verzamelt, werd uitgekozen om deel uit te maken van deze groep specialisten.

Florent Diverchy werd uitgenodigd om op vrijdag 21 oktober de aanbevelingen van de expertengroep aan een internationaal publiek van statistici te komen voorstellen tijdens de Conference of European Statistics Stakeholders aan de universiteit La Sapienza van Rome.

ProduPress is fier om de expertise van zijn werknemers erkend te zien op Europees niveau en dezelfde zorg, dezelfde ethiek en dezelfde aanpak ten dienste van zijn klanten te kunnen stellen”, aldus het bedrijf.