Voetbal is weer volop in het nieuws: Topiq maakt een klassement

Topiq
FacebookTwitterLinkedIn

Topiq, de nieuwe news monitoring tool, presenteert (hele andere) voetbalstatistieken.
In maart kwam ook de voetbalwereld tot een noodstop. Nu er weer stilaan perspectief is, komt ook de verslaggeving over de belangrijkste bijzaak ter wereld op gang. Topiq dook in de artikels.

De plannen voor het komende voetbalseizoen worden sinds deze week concreter. Daarom stelde Topiq de keywords “RSC Anderlecht”, “Club Brugge” en “Standard” in om de buzz rond de drie traditieclubs in kaart te brengen.

Dat levert een klassement op. Niet met goals, gespeelde minuten of rode kaarten, wel dashboards met SOV, keywords, bronnen, talen en merkassociaties. Een klassement die een marketeer, SEO-specialist of journalist een andere kijk op het spel geven.

Wat opviel? Dat ook in dit klassement Club Brugge de kampioen is. En dat hun kampioenstitel wereldwijd veel meer wordt opgepikt. Dat Standard ook hier wat kleurloos achterblijft, met bovengemiddeld veel aandacht vanuit Duitsland en Portugal. En dat Anderlecht zijn nieuwswaarde opkrikt met bekende koppen Coucke en Kompany.

Laat de voetbalanalist in u los en vergelijk de data op www.topiq.pro/football.

MediaSpecs laat u ook deze week exclusief voor België kennis maken met Topiq, de online tool die news content opspoort, analyseert en verwerkt tot een inzichtelijk dashboard met nieuws, trends, insights en analyses.

De voorbije weken kon u via MediaSpecs al een analyse terugvinden over de festivalzomer, premium-automerken en banken.

Nog interessanter is wat de tool voor uw merk of organisatie kan doen. MediaSpecs kan als exclusieve partner een gratis analyse aanbieden aan 2 lezers. Stuur ons deze week een mailtje met het merk dat u wil laten analyseren en motiveer waarom dat een geweldig idee zou zijn.