VAB-Magazine vernieuwt inhoudelijk na onderzoek

FacebookTwitterLinkedIn

VAB-Media nam onlangs onderzoeksbureau Ipsos onder de arm voor een diepgaand onderzoek van haar maandelijks magazine op het vlak van leesfrequentie, inhoud en mediakanaal (online of offline).

 

De onderzoeksresultaten geven aan dat VAB-Magazine een erg trouw lezerspubliek heeft: 75% leest elk nummer dat overigens een maand of langer in de woonkamer blijft liggen. Het magazine wordt ervaren als informatief, ontspannend en inspirerend op het gebied van mobiliteit en reizen. De lezers kiezen hun artikels selectief en besteden gemiddeld een halfuur aan het doornemen van het magazine.

 

Met deze resultaten in het achterhoofd werden afgelopen maand een aantal nieuwe rubrieken gelanceerd, zoals ‘Bijzonder logeren` dat originele verblijven toont met de lezers zelf als testpubliek. Verder worden de vele citytrips voortaan ecologischer gepresenteerd met enkel nog de fiets als vervoersmiddel. Via een test wordt tot slot de kennis van de lezers over de verkeersregels op de proef gesteld.

 

De tableteditie behandelt dezelfde thema`s als de printversie, maar wordt aangevuld met extra tips en adresjes, wandel- en fietsroutes, recepten, panoramabeelden, fotoreeksen en videoreportages. Nieuw en exclusief in de VAB-Magazine App is de rubriek ‘Historiek` met het hele verhaal van de meest iconische automerken in woord, beeld en video.