Sanoma gaat Belgische katern maken in Nederlandse Vogue

FacebookTwitterLinkedIn

Sanoma Media Belgium heeft een overeenkomst gesloten met G+J Media, licentiehouder voor Vogue in de Benelux.

De overeenkomst houdt een nauwe samenwerking in tussen twee sterke merken van de betrokken mediagroepen, zijnde Feeling en Vogue. Beide upscale brands slaan de handen in elkaar en starten in het maartnummer van Vogue met een Belgische katern op een oplage van 22.500 exemplaren.

Corine d’Haans, Chief Commercial Officer bij G+J Media: “Vogue heeft een trouwe club lezers in België. Het is onze ambitie om Vogue in België verder te versterken en daarom breiden we onze uitgave uit met een Belgische katern vol unieke en exclusieve content”.

Christine Festjens, Director B-to-B Sales bij Sanoma Media Belgium: “Deze samenwerking tussen het meest iconische magazinemerk Vogue en de grootste lokale luxespeler Feeling biedt adverteerders uit het upscale segment de juiste en kwalitatieve context om rond hun brand te communiceren”.

Het unieke partnership met Vogue kadert in de strategische keuze van Sanoma Media Belgium om te focussen op de domeinen ‘women’ en ‘home&deco’. Sanoma is ervan overtuigd dat deze overeenkomst haar positie in het huidige medialandschap, en het luxesegment in het bijzonder, versterkt. Naast Feeling en Feeling Gold biedt Sanoma met dit katern luxe-adverteerders een nieuwe opportuniteit.

Naar analogie met Vlaanderen versterkt Sanoma ook haar luxe-aanbod in Wallonië. Gael start in 2017 namelijk met vier Gael Gold edities, net zoals Feeling succesvol deed in Vlaanderen. Dit maakt de upscale portfolio van Sanoma op nationaal vlak compleet.