Drie genomineerde teams voor YMCE Data Driven 2022

FacebookTwitterLinkedIn

Gisteravond, in de kantoren van Ads & Data, heeft de jury van de YMCE de genomineerden voor de YMCE Data Driven 2022 aangeduid.

De YMCE Data Driven 2022 voor jonge ‘high potentials’, georganiseerd door UMA met de steun van partners Ads & Data, IP, bpost media en Roularta Media Group, vond plaats in de nieuwe werkruimte van Ads & Data. De wedstrijd verliep op de gebruikelijke wijze over een volle dag. De adverteerder, die tot dan toe geheim werd gehouden, was Nicolas Elshout, Digital Media Manager bij Tui.

Zijn briefing betrof een kortingsactie op alle verschillende reispakketten in het Tui en Tui Fly aanbod, geconcentreerd op 5 verkoop-zondagen. De uitdaging voor de YMCE deelnemers bestond erin een strategie uit te werken om de actie bekend te maken en het verkoopvolume te doen groeien op zondag bij de doelgroepen met het meeste potentieel zonder de boekingen op andere dagen van de week te kannibaliseren.

Dit zijn de deelnemers aan de YMCE Data Driven 2022. Het zijn 14 jonge ‘high potentials’ uit 10 verschillende bureaus:

Van links naar rechts: Hélène Bairiot (dentsu), Edgard Dubail (OMD), Laurine Brumagne (PHD), Jente Anthoons (Zigt), Laurent Lancelle & Imam Muzira-Makenga (Ogilvy Social.Lab), Robbe Desmyttere (Semetis), Benoit Dumeunier (Publicis Groupe), Simon Masset (Publicis Groupe), Marie Vrancken (AdSomeNoise), Anouk Van Campenhout (Maxus), Justine Cremer (Semetis), Nicolas Henet (Mindshare), Pierre Coppens (dentsu).

Na de briefing werden de deelnemers in zeven teams van twee opgedeeld en ondergebracht in de verschillende individuele ruimtes. De teams beschikten iets meer dan vijf uur om een data gedreven strategie op te stellen die een antwoord vormde op de complexe problematiek van de briefing.

De YMCE-jury, voorgezeten door Nicolas Elshout, bestond uit vertegenwoordigers van de YMCE-partners en door UMA uitgenodigde deskundigen, onder wie sommigen de afgelopen jaren aan deze wedstrijd hebben deelgenomen en zelfs de YMCE-trofee hebben gewonnen.

Van links naar rechts : Bart Van den Notelaer (bpost media), Danny Nijs (360° Academy), Nicolas Elshout (Tui) Wouter Vandenameele (Wavemaker), Chantal Moyaert (bpost media), Nils Dero (Ads & Data), Heleen De Winne (Ads & Data), Max Brouns (UMA), Jenoff Van Hulle (Zigt), Stéphanie Lengelé (Thalys), Xavier Berenger (Initiative), Mireille De Braekeleer (Roularta Media Group), Koen Vanhooydonck (I.O), Bert Velghe (DPG Media), Mark Daemen (Roularta Media Group), Matthias Langenaeker (Publicis Groupe)

Na beraadslaging heeft de jury van YMCE Data Driven 2022 de volgende 3 teams genomineerd:

  • Anouk Van Campenhout (Maxus) & Justine Cremer (Semetis)
  • Nicolas Henet (Mindshare) & Pierre Coppens (dentsu)
  • Benoit Dumeunier (Publicis Groupe) & Robbe Desmyttere (Semetis)

De winnaars worden op 1 december bekendgemaakt tijdens de UMA Get Together op het podium van auditorium 500 van BXL Expo.

Bernard Cools, voorzitter van het UMA Expertisecomité: “Het is belangrijk voor WBU om onze jonge media & data experts, die de toekomst van ons bedrijf vertegenwoordigen, aan te moedigen en te ondersteunen. De YMCE-oefening sluit daar helemaal bij aan: een rijke dag waarop onze jongeren zelfstandig en vrij hun creativiteit en expertise kunnen uiten, van briefing tot uiteindelijke aanbevelingen.