Resultaten CIM cijfers Verspreiding pers 2014 Q1

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste CIM-studie Pers toont de verdere daling van de magazinemarkt nogmaals aan. De totale meetbare verspreiding van weekbladen (-2,05%), maandbladen (-4,85%) en tweemaandelijkse uitgaven (-2,66%) kennen een terugval. Alleen de tweewekelijkse uitgaven (+0,63%) gaan er lichtjes op vooruit.

 

De nieuwe CIM-cijfers gaan over een periode van het tweede kwartaal van vorig jaar tot het eerste kwartaal van dit jaar. Hieronder vindt u een overzicht van de opmerkelijkste resultaten.

 

Halfwekelijks & Wekelijks

 

Stijgers:

  • TV Gids Primo stijgt met 10,54% tot 109.886 exemplaren.
  • Der Wochenspiegel: + 3,18% tot iets meer dan 30.000 exemplaren.
  • Rondom 2013 / Passe-Partout NL 2012: + 1,91% tot 1.232.451 exemplaren.

 

Dalers:

  • P-Magazine: een daling van 11,79% van 36.937 naar 32.582 verkochte exemplaren.
  • Joepie: -18,42% tot 41.520 exemplaren.
  • Humo: -19,50% van 159.246 tot 128.199 exemplaren.
  • TV Familie + Blik: een terugval van 11,33% tot 83.136 verkochte exemplaren.
  • Flair (nl): -14,14% tot 84.413 verkochte exemplaren.
  • Flair (fr): -12,95% tot 35.380 exemplaren.
  • Dag Allemaal: een achteruitgang van 9,83% tot 324.213 exemplaren.
  • Story: -14,06% tot 122.236 exemplaren.
  • Ciné Télé Revue: daalt met 7,45% tot 255.335 exemplaren.
  • Public: -14,73% tot 17.170 verkochte exemplaren.

 

Maandelijks

 

Stijgers:

  • Gondola: etaleert ook positieve verspreidingcijfers en gaat van 9.189 tot 9.336 exemplaren. Een stijging van 1,60%.
  • VAB Magazine: gaat omhoog met 0,98% tot 298.114 exemplaren.
  • Royals (nl) klimt tot 15.523 verkochte exemplaren (+18,27%). Royals (fr) kent ook positieve groeicijfers en gaat naar 13.405 verkochte exemplaren (+2,03%)
  • Bâtis – Je rénove + Beter bouwen en verbouwen: klimt vooruit tot 14.970 (+10,03%).

 

Dalers:

  • BeTV Magazine daalt met -29,25% en komt tot 98.390 exemplaren.
  • Ché: kent een terugval van 21,14%% tot 15.907 verkochte exemplaren.
  • Marie-Claire Belgique: -17,00% tot 15.450 exemplaren.
  • Feeling: -9.94% van 63.003 naar 56.740 verkochte exemplaren.
  • Gael: een achteruitgang van 12,88% en zit nog tot 25.217 verkochte exemplaren.
  • Femma krijgt ook met een daling te maken van 9,62% en komt uit op 62.958 verkochte exemplaren.
  • Grande: gaat achteruit met -20,25% en behoudt nog 6.526 verkochte exemplaren.
  • Libelle Lekker: zakt met -13,29% tot 38.200 exemplaren.
  • Psychologies Magazine (nl): -15,94% van 8.497 naar 7.143 exemplaren. Psychologies Magazine (fr) gaat ook achteruit tot 13.325 exemplaren (-10,70%).

 

Tweemaandelijks

 

Stijgers:

  • Menzo: blijft alweer toenemen tot 11.150 verkochte exemplaren (+39,93%).
  • Stijlvol Wonen: gaat stevig vooruit (+20,11%) tot 10.256 exemplaren.
  • From Solvay Brussels School: stijgt tot 12.642 exemplaren (+17,97%).
  • Vlaamse Wielrijder en Biker: neemt toe met 2,43% tot 50.658 exemplaren

 

Dalers:

  • Nest: een afname van 12,99% tot 110.059 verkochte exemplaren.
  • Café Revue: een afname van 14,79% tot een verspreiding van 12.515 exemplaren.
  • Upstream: daalt serieus (-36,31%) tot 6.223 exemplaren.

 

In Luxemburg gaan Luxuriant (+14,23%), Le Jeudi (+14,37%) en Le Quotidien (+8,39%) goed vooruit tot respectievelijk 11.785, 10.560 en 7.402 verkochte exemplaren. Femmes Magazine (-38,74%), Télécran (-16,15%) en Contacto (-10,10%) krijgen dan weer zware klappen.

 

Hier vindt u de link naar de openbare resultaten.

 

Hier vindt u de samenvattende tabellen 2013 T2 – 2014 T1 terug.