Sinds midden 2016 is de online retailer begonnen met de dienst Marketing & Media Services.
Veel consumenten die zich eerst oriënteren voordat ze een aankoop doen, gebruiken vaker de website van een retailer dan een zoekmachine (37 procent tegenover 29 procent). Dit blijkt uit onderzoek van Market Tree LLC onder Nederlandse en Vlaamse respondenten (juli 2016).
De sterke online positie van retailers in de oriëntatiefase van consumenten biedt volgens bol.com dus kansen voor fabrikanten, leveranciers en andere winkeliers. De etailer wil hen met de afdeling Marketing & Media Services helpen met het promoten van hun producten.
Verschillende vormen voor iedere fase van de ‘Customer Journey’
Voor iedere fase in de ‘customer journey’ is er een advertentievorm. Bol.com kan bedrijven ondersteunen bij productintroducties, informeren van consumenten, of creëren van bereik voor het merkverhaal of het vergroten van brand engagement.
Eén van de andere advertentievormen is bol.com ‘sponsored products’. Door dit in te zetten wordt een gegarandeerde positie tussen de top 3 zoekresultaten gecreëerd.
Bedrijven kunnen ook kiezen voor display advertising en adverteren via brandpages, nieuwsbrieven, online magazines en weblogs in combinatie met socialemedia-inzet.