Pause Button Advertising 2.0: geo-targeting nu ook mogelijk op alle Play-zenders van Telenet

FacebookTwitterLinkedIn

Met één druk op de pauzeknop is het dankzij de technologie van Telenet mogelijk om het tv-scherm om te toveren tot een indoor billboard op Play4, Play5, Play6, Play7 en Play Sports Open.

Ads & Data is wereldwijd de eerste aanbieder van Pause Button Advertising en gaat nu nog een stapje verder door geo-targeting als mogelijkheid toe te voegen.

Pause Button Advertising is zowel live als tijdens opnames en terugkijk tv al enkele jaren te zien op alle Play-zenders van Telenet. De reclamevorm kreeg in 2020 al een upgrade waarbij optionele targeting werd geïntroduceerd. Dit maakt het voor de adverteerder mogelijk om zelf de zender, de dag en het timeslot te kiezen. Die functionaliteiten worden nu nog verder uitgebreid met geo-targeting.

Gericht adverteren

Dankzij geo-targeting wordt Pause Button Advertising door Telenet enkel ingezet in die regio die relevant is voor de adverteerder. Zo is het mogelijk om als adverteerder samen met Telenet specifieke postcodes te selecteren of een straal van 10 km rond bepaalde vestigingen vast te leggen. Niet-relevante regio’s worden op die manier uitgesloten. Telenet biedt hiermee een platform aan dat niet alleen interessant is voor nationale spelers die lokaal willen focussen, maar ook voor kleinere lokale adverteerders. Dit geeft hen de kans om op nationale televisie te verschijnen zonder een tv-spot te moeten produceren.

Door geo-targeting mogelijk te maken voor Pause Button Advertising, voldoet Telenet aan de kernbelofte van Ads & Data: ‘We un-waste’. Hoe gerichter de data, hoe efficiënter de ads. Met dit soort aanbiedingen van haar partners wil Ads & Data nog meer tegemoet komen aan de noden van zowel grote als kleine adverteerders. Het levert hen meer nuttige en minder nutteloze contacten op met de consument.

Ann-Sophie Libbrecht, Innovation Manager Ads & Data: “Bij Ads & Data hechten we veel belang aan het ontwikkelen van innovatieve reclamevormen voor de adverteerder bij en samen met onze partners. Door geo-targeting nu ook mogelijk te maken voor Pause Button Advertising speelt onze partner Telenet perfect in op het dataverhaal dat we willen brengen. Adverteerders kunnen zo nog gerichter communiceren op tv naar enkel relevante contacten en dit aan een zeer toegankelijk budget.”