OPPAb lanceert marktplaats voor mobile: 2,3 miljoen unieke bezoekers per dag via een one-stop-shop voor native ads

FacebookTwitterLinkedIn

The Online Professional Publishers’ Association Belgium (OPPAb) heeft de eerste premium private marketplace geïntroduceerd voor de hele mobiele markt van de Belgische premium content sites.

MobilePremium is een geautomatiseerd marketingplatform voor mobiele advertenties op de smartphone dat de planning, aankoop en meting vergemakkelijkt en waarbij dagelijks bijna 2,3 miljoen unieke bezoekers bereikt worden in een kwalitatieve en veilige omgeving.

Cédric Ralet en Sarah Goossens zijn de verantwoordelijke salescontacten.

Deze mobiele toepassingen zijn mogelijk voor de mobiele sites van:

  • Mediahuis: Standaard.be, Nieuwsblad.be, GVA.be en HBVL.be
  • De Persgroep: HLN.be, Demorgen.be en 7sur7.be
  • Roularta: Knack.be en Levif.be
  • Rossel: Lesoir.be, Grenzecho.net, Cinenews.be, Out.be, Passionsante.be en Gezondheid.be
  • IPM: DH.be en Lalibre.be
  • L’Avenir: Lavenir.net

Informatie zoeken is één van de belangrijkste activiteiten op de smartphone. 47% van alle internetbezoeken bij de OPPAb-leden gebeurt via de smartphone. 41% gaat via de desktop en 12% via tablets. Mobiele toestellen maken deel uit van het dagelijkse leven en mobiele marketing is in toenemende mate belangrijk binnen de totale digitale marketingmix.

Siska Truyman (Coördinator OPPAb): “MobilePremium is het resultaat van een intense samenwerking tussen de belangrijkste Belgische uitgevers met als doel mobiele marketing te vereenvoudigen door de lokale krachten te bundelen en tegelijk de kwaliteit te behouden”.