OOH Kings Awards: de laatste winnaars zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

De tweede editie van de OOH Summit, die door JCDecaux en Clear Channel samen wordt georganiseerd, eindigde met de aankondiging van de winnaars van de laatste twee categorieën van de OOH Kings Awards.

 

In de categorie Efficiency wint DDB Brussels in samenwerking met Initiative voor de tweede keer goud met zijn ‘Sustainability` campagne voor Ikea.

 

Deze campagne had tot doel de klanten te inspireren door aan te tonen hoe de Ikea-producten kunnen bijdragen aan een duurzame levensstijl: ze zijn gemakkelijk, aangenaam en betaalbaar. De resultaten bewijzen dat deze visuele communicatiemiddelen niet alleen efficiënt waren om de Ikea-boodschap bij de consumenten over te brengen, maar dat ze ook een reële impact hadden op de verkoop.

 

In de categorie Planning behalen Vizeum en Posterscope goud met de campagne ‘Cubanisto, end of year` voor Ab InBev.

 

Een bijzonder doeltreffende out-of-the-box campagne: in de belangrijkste Belgische steden en meer bepaald in Brussel werden reusachtige zeilen opgehangen ”with a touch of interactivity”. Dankzij de technologie kon de impact nog worden versterkt: de voorbijgangers konden de kleur van het masker (icoon van het merk) veranderen door een tweet te sturen.

 

Ontdek hier de andere genomineerde cases, alsook de winnaar van de reeds uitgereikte categorie Creativity.