Onderzoek Roularta en Why5Research: “Magazinelezers ervaren reclame niet als storend”

FacebookTwitterLinkedIn

Print is het medium waarin reclame als minst negatief wordt beleefd. Twee op drie lezers van magazines ervaren reclame als niet storend. Dat blijkt uit een recent onderzoek van Why5Research en Roularta Advertising. De studie ging de meerwaarde na van verschillende mediumtypes – zoals magazines, kranten, tv, radio en websites – voor hun gebruikers.

Het marktonderzoeksbureau Why5Research en Roularta Advertising onderzochten de impact van advertenties op gebruikers van verschillende types van media. Hoe percipiëren mensen de advertenties in het medium dat ze gebruiken? Gaan fans van een medium anders om met dit medium? En staan ze anders tegenover de advertenties in dat medium dan niet-fans?

Uit de studie blijkt dat voor alle media geldt dat hun fans exclusiever met hun gebruikte medium bezig zijn dan niet-fans, en dat print het medium bij uitstek is dat zijn gebruikers engageert.

Tom Meere van Why5Research licht toe: “In dit onderzoek hebben we voor de eerste keer de echte meerwaarde van mediumfans voor advertising mooi in kaart gebracht. Dankzij deze studie kunnen adverteerders nog gerichter en met meer impact het juiste publiek bereiken.

Meer info over het onderzoek in onze Insight.