Nieuw: Meaningful Marketing van Bart Lombaerts

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Hoe bouw je een duurzame, betekenisvolle marketingaanpak op? Meaningful Marketing biedt “het antwoord op het schisma tussen merk en consument”.

74% van de merken mag zomaar verdwijnen zonder dat de consument dat erg zou vinden. Reclamespots worden massaal doorgespoeld en meer dan 20% van ons heeft een adblocker om aan banners te ontsnappen. De perceptie van reclame gaat er jaar na jaar op achteruit. Tussen merken en consumenten kunnen we dus gerust spreken van een vertrouwensbreuk. Is het dan game over voor merken? Gelukkig niet.

In zijn boek Meaningful Marketing onthult Bart Lombaerts, co-founder van SPYKE en docent bij IHECS, de enige manier om het vertrouwen te herstellen. Het volstaat niet langer consumenten louter te vragen om te kopen. Men moet hun ook iets bieden en zo een langetermijnrelatie opbouwen, zo legt hij uit.

Dit boek gaat dieper in op de evolutie die tot een grote kloof tussen merken en consumenten geleid heeft en hoe meaningful marketing die kan verkleinen en zelfs doen verdwijnen. Via vele voorbeelden maakt het deze filosofie en de verschillende technieken erachter tastbaar zodat je meteen zelf aan de slag kunt.

Meaningful Marketing wordt uitgegeven door LannooCampus en zal gelanceerd worden op 6 december, tijdens het BAM Marketing Congress over hetzelfde thema.