JCDecaux wil meerderheidsparticipatie verwerven in Publiroute (Dewez)

FacebookTwitterLinkedIn

JCDecaux België kondigt aan dat het een eerste stadium heeft afgerond voor een fusie met Publiroute, een historische speler op het vlak van affichage op groot formaat in België, opererend onder het merk Dewez. Bij het afronden van deze operatie zal JCDecaux meerderheidsaandeelhouder zijn van het Belgische familiebedrijf dat opgericht werd in 1920.

Dewez bezit vandaag 15.000 publiciteitsborden in België op de zijgevels van huizen en op gronden van particulieren, die toegespitst zijn op lange termijn affichage voor lokale reclame. De overname zal JCDecaux toelaten de nummer één in België te worden op het vlak van affichage op groot formaat, door het versterken van haar reeds bestaande locaties en het aanbod uit te breiden buiten de stedelijke centra.

Chris Stone, Algemeen Directeur bij Dewez, is alvast opgetogen: ‘Ik verheug me enorm te kunnen samenwerken met JCDecaux, in het bijzonder op vlak van tijdelijke en permanente grote formaten en deel te kunnen uitmaken van de digitale uitbreiding in België, door verder te bouwen op de expertise van JCDecaux.’

Ook Wim Jansen, CEO van JCDecaux België-Luxemburg, kijkt uit naar de samenwerking: ‘We zijn erg trots ons te associëren met Publiroute, historisch toonaangevend op vlak van affichage in België en een familiebedrijf waarmee JCDecaux dezelfde waarden deelt. Ik ben ervan overtuigd dat deze toenadering tussen onze twee bedrijven een rijkdom aan nieuwe opportuniteiten zal bieden en zal zorgen voor waardecreatie, in het bijzonder voor de adverteerders en media-agentschappen die bij ons klant zijn.’