VTM GO, het gratis online video-on-demand platform van DPG Media, blijft groeien met nu wekelijks 495.000 unieke kijkers. Dit aantal groeit zelfs tot 833.000 actieve accounts op maandbasis in november 2021.
Sinds de lancering van VTM GO in 2019, is het platform aan een opmars bezig in Vlaanderen. Naast content van VTM, VTM 2, VTM 3 en VTM 4 kan er ook gratis of uitgesteld waar, wanneer en op elk scherm gekeken worden naar exclusieve VTM GO programma’s. De voorbije maand haalde VTM GO 17,8 miljoen views en vergrootte het zijn marktaandeel in de broadcaster video-on-demand markt naar 62%.
Olivier van Zeebroeck, Directeur Advertising Strategy & Operations bij DPG Media: “We zien dat de Vlaamse kijker zowel lineair als online zoekt naar sterke content. Laat dat net zijn waar DPG Media blijft op inzetten in haar programmatie-aanpak. Ook tijdens het voorjaar van 2022 gaan we zowel voor VTM GO als voor onze lineaire zenders de kijker verrassen met lokale en internationale content. Adverteerders die met video resultaten zoeken, kunnen dan ook met een gerust hart hun mediaplannen bij ons neerleggen.”
Long en mid form content scoort bij Vlaming
Vlamingen kijken via VTM GO zowel lineaire long form content als mid forms. De 3 toppers blijven net als de voorbije maanden Lisa, Familie en K2 Zoekt K3, maar ook het VTM Nieuws, Code van Coppens, de VTM 2 locals, sport en de mid form K2 Zoekt Mee zorgden voor dat recordaantal kijkers bij VTM GO.
Recurrente blok en weekendprogrammatie grootste drivers marktaandeel VTM
Ook lineair bleef DPG Media een sterke partner met 40% marktaandeel in november. De CIM-cijfers van november bevestigen de positie van VTM met 26,4% in marktaandeel. De grootste drivers van dat marktaandeel zijn het recurrente blok (Lisa, VTM Nieuws en Familie) en het weekend met Belgium’s Got Talent (33%), K2 Zoekt K3 (51%) en Code van Coppens (38%). VTM 2 (7%) kon zijn prime versterken dankzij drie locals met meer dan 10% marktaandeel (Expeditie Gooris met 19% en BV Darts met 13%).