Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Wij wensen u fijne eindejaarsdagen. Een periode vol warmte en gezelligheid.
Maar eerst geven wij u nog graag een overzicht van het medianieuws van afgelopen week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
18/12/2023
|
|
|
|
|
|
|
|
Van "You need to set your ambition to be a leader for other countries", aldus Victoria Hurth, tot Karen de Sousa Pesse's "How data has always failed women". Het BAM Congress loog er niet om: lees hier hoe we allemaal werden wakkergeschud. Bambitious!
Lees meer
|
|
|
|
Samira Brophy, Senior Director, Creative Excellence bij Ipsos UK, benadrukte tijdens het BAM Congress de cruciale rol van merken en bureaus bij de implementatie van ESG-initiatieven via gedurfde en zeer creatieve campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
[Sponsored] Ontdek Unlimitail, de joint venture tussen Carrefour en Publicis, die retailmedia in Europa en Latijns-Amerika transformeert door vereenvoudigde en krachtige oplossingen te bieden voor merken, hun agentschappen en retailers.
Lees meer
|
|
|
|
“We hebben vaak gedacht: laten we de stekker eruit trekken, maar we zijn blijven gaan", of een verhaal over hoe doorzetten in tijden van mislukking leidt tot onverwachte inzichten. Peter Decuypere legt het ons uit.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media en RTL Group hebben overeenstemming bereikt over de voorgenomen overname van RTL Nederland door DPG Media. De naam RTL blijft daarbij behouden.
Lees meer
|
|
|
|
Ads & Data past haar huidige, commerciële structuur vanaf 1 januari 2024 aan. Dit om in de toekomst nog beter in te spelen op de steeds sneller veranderende noden van de markt, waarbij de focus op data en innovatie ligt.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Net voor het einde van de lopende concessie heeft de regering beslist om de concessie voor de distributie van de pers voor 6 extra maanden aan bpost toe te wijzen.
Lees meer
|
|
|
|
BD Media past zijn bedeelfrequentie aan voor een tiende van zijn bedeelzones. Concreet betekent dit dat een 450.000-tal gezinnen niet meer elke week, maar 38 keer per jaar hun vertrouwde folderpakket in hun brievenbus zullen ontvangen.
Lees meer
|
|
|
|
Na ruim 14 jaar bij respectievelijk Pebble Media en Ads & Data verlaat Philippe Degueldre de regie.
Lees meer
|
|
|
|
Ilse Baele werkte gedurende 18 jaar bij Mediahuis en van bij de opstart in 2021 bij Ads & Data.
Lees meer
|
|
|
|
In zijn nieuwe rol als Programmatic Media Expert bij Mediaplus zal Nicolas Etienne zich niet alleen toeleggen op native advertising, maar op alle mogelijkheden die de programmatic aanpak biedt.
Lees meer
|
|
|
|
Trustmedia en ACC willen beslissingsnemers in bedrijven en organisaties sensibiliseren voor het belang van sterke en waardenvolle communicatie. FamousGrey staat in voor het strategisch-conceptuele luik van de samenwerking.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
CommToZero kondigt de lancering aan van twee koolstofcalculatoren. Met de Media Carbon Calculator en de Production Carbon Calculator stelt België als eerste Europese land twee berekeningstools gratis ter beschikking.
Lees meer
|
|
|
|
Papier is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch is niet iedereen zich hiervan bewust of overtuigd. Daarom lanceert Papier.be met UPR Agency een crossmediale sensibiliseringscampagne die de troeven van papier uitspeelt.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwste resultaten van de Belgian Ad Diversity Barometer zijn bekendgemaakt. Wat blijkt? Nog steeds is er een onevenwichtige representatie en moet er meer aandacht besteed worden aan intersectionaliteit.
Lees meer
|
|
|
|
"The hidden value of peak": Onder deze opvallende titel presenteerde ITV, de toonaangevende Britse commerciële televisiezender, in september een groot onderzoek naar de effectiviteit van reclame op televisie.
Lees meer
|
|
|
|
De studie Meaningful Brands van Havas viert haar 10-jarig bestaan in België en onderzoekt hoe merken een functioneel verschil maken in het leven van mensen, hun persoonlijk welzijn bevorderen en bijdragen aan de maatschappij als geheel.
Lees meer
|
|
|
|
VIA heeft in samenwerking met RTL Belgium het onderzoek rond het Total Video gebruik aangevuld. Daarmee verkrijgen we opnieuw een nationaal beeld, vergelijkbaar met de edities van deze studie in 2018 en 2021 in opdracht van IP Belgium.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|