MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Wij wensen u fijne eindejaarsdagen. Een periode vol warmte en gezelligheid.

Maar eerst geven wij u nog graag een overzicht van het medianieuws van afgelopen week. 

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

18/12/2023

“If we’re not part of the solution, we’ll be part of the problem” – Victoria Hurth @ BAM Congress

Van "You need to set your ambition to be a leader for other countries", aldus Victoria Hurth, tot Karen de Sousa Pesse's "How data has always failed women". Het BAM Congress loog er niet om: lees hier hoe we allemaal werden wakkergeschud. Bambitious!

Lees meer
 

Je duurzame reclame hoeft echt niet serieus te zijn – Samira Brophy @ BAM Congress

Samira Brophy, Senior Director, Creative Excellence bij Ipsos UK, benadrukte tijdens het BAM Congress de cruciale rol van merken en bureaus bij de implementatie van ESG-initiatieven via gedurfde en zeer creatieve campagnes.

Lees meer
 

Unlimitail: De revolutie van de retailmedia is in volle gang

[Sponsored] Ontdek Unlimitail, de joint venture tussen Carrefour en Publicis, die retailmedia in Europa en Latijns-Amerika transformeert door vereenvoudigde en krachtige oplossingen te bieden voor merken, hun agentschappen en retailers.

Lees meer
 

“Falen is onderdeel van succes” – Peter Decuypere @ BAM Congress

“We hebben vaak gedacht: laten we de stekker eruit trekken, maar we zijn blijven gaan", of een verhaal over hoe doorzetten in tijden van mislukking leidt tot onverwachte inzichten. Peter Decuypere legt het ons uit.

Lees meer
 

Nederland: DPG Media zal RTL Nederland overnemen van RTL Group

DPG Media en RTL Group hebben overeenstemming bereikt over de voorgenomen overname van RTL Nederland door DPG Media. De naam RTL blijft daarbij behouden.

Lees meer
 

Ads & Data zet in op nog meer efficiëntie door nieuwe, commerciële structuur – Nils Dero wordt Sales Lead

Ads & Data past haar huidige, commerciële structuur vanaf 1 januari 2024 aan. Dit om in de toekomst nog beter in te spelen op de steeds sneller veranderende noden van de markt, waarbij de focus op data en innovatie ligt.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager
Professional Media Group (PMG)
Meer jobs
 
 

Het kernkabinet beslist om de huidige concessie voor de persdistributie van bpost met 6 maanden te verlengen

Net voor het einde van de lopende concessie heeft de regering beslist om de concessie voor de distributie van de pers voor 6 extra maanden aan bpost toe te wijzen.

Lees meer
 

BD Media past bedeelfrequentie van het folderpakket aan voor 10% van de Belgische huishoudens

BD Media past zijn bedeelfrequentie aan voor een tiende van zijn bedeelzones. Concreet betekent dit dat een 450.000-tal gezinnen niet meer elke week, maar 38 keer per jaar hun vertrouwde folderpakket in hun brievenbus zullen ontvangen.

Lees meer
 

Philippe Degueldre neemt afscheid van Ads & Data

Na ruim 14 jaar bij respectievelijk Pebble Media en Ads & Data verlaat Philippe Degueldre de regie.

Lees meer
 

Ilse Baele verlaat Ads & Data

Ilse Baele werkte gedurende 18 jaar bij Mediahuis en van bij de opstart in 2021 bij Ads & Data.

Lees meer
 

Nicolas Etienne komt bij Mediaplus als Programmatic Media Expert

In zijn nieuwe rol als Programmatic Media Expert bij Mediaplus zal Nicolas Etienne zich niet alleen toeleggen op native advertising, maar op alle mogelijkheden die de programmatic aanpak biedt.

Lees meer
 

Trustmedia en ACC starten partnership met pleidooi voor adverteren tijdens recessie

Trustmedia en ACC willen beslissingsnemers in bedrijven en organisaties sensibiliseren voor het belang van sterke en waardenvolle communicatie. FamousGrey staat in voor het strategisch-conceptuele luik van de samenwerking.

Lees meer
 

CommToZero lanceert twee Carbon Calculators, uniek in zijn soort voor de Belgische communicatiesector

CommToZero kondigt de lancering aan van twee koolstofcalculatoren. Met de Media Carbon Calculator en de Production Carbon Calculator stelt België als eerste Europese land twee berekeningstools gratis ter beschikking.

Lees meer
 

Papier.be en UPR Agency doen papier ademen: Sensibiliseringscampagne over cruciale rol van papier

Papier is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch is niet iedereen zich hiervan bewust of overtuigd. Daarom lanceert Papier.be met UPR Agency een crossmediale sensibiliseringscampagne die de troeven van papier uitspeelt.

Lees meer
 

Nieuwste resultaten Belgian Ad Diversity Barometer: “We zijn er echt nog niet”

De nieuwste resultaten van de Belgian Ad Diversity Barometer zijn bekendgemaakt. Wat blijkt? Nog steeds is er een onevenwichtige representatie en moet er meer aandacht besteed worden aan intersectionaliteit.

Lees meer
 

Seen from Space: Contact tv-reclame ’s avonds langer efficiënt

"The hidden value of peak": Onder deze opvallende titel presenteerde ITV, de toonaangevende Britse commerciële televisiezender, in september een groot onderzoek naar de effectiviteit van reclame op televisie.

Lees meer
 

Havas – Meaningful Brands: 2023 is het jaar van de ‘me-economy’, een zoektocht naar evenwicht tussen individueel welzijn en maatschappelijke impact

De studie Meaningful Brands van Havas viert haar 10-jarig bestaan in België en onderzoekt hoe merken een functioneel verschil maken in het leven van mensen, hun persoonlijk welzijn bevorderen en bijdragen aan de maatschappij als geheel.

Lees meer
 

VIA – Video Observer 2023: Total Video consumptie in België, Noord en Zuid

VIA heeft in samenwerking met RTL Belgium het onderzoek rond het Total Video gebruik aangevuld. Daarmee verkrijgen we opnieuw een nationaal beeld, vergelijkbaar met de edities van deze studie in 2018 en 2021 in opdracht van IP Belgium.

Lees meer
 

Agenda

UBA Xmas Lunch
19 december 2023 | 11:30 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.