Papier.be en UPR Agency doen papier ademen: Sensibiliseringscampagne over cruciale rol van papier

FacebookTwitterLinkedIn

Papier is niet weg te denken uit ons dagelijks leven. Toch is niet iedereen zich hiervan bewust of overtuigd. Daarom lanceert Papier.be met het Brusselse team van UPR Agency een crossmediale sensibiliseringscampagne die de troeven van papier uitspeelt.

De campagne informeert over het belang van papier, de complementariteit met digitaal, het belang van vrije keuze en het duurzame karakter ervan. Papier.be doet met de campagneslogan ‘Papier Doet Ademen?’ iedereen nadenken over de rol en meerwaarde van papier in hun leven.

“Bij Papier.be geloven we in het waardevolle verhaal van papier, dat alleen maar sterker wordt als we het met vereende krachten uitdragen. De authentieke content die UPR Agency ontwikkelde voor deze campagne, helpt om conversaties te starten en de reputatie van papier te versterken”, zegt Firmin François, voorzitter van Papier.be.

Naast de campagneslogan en advertentie produceerde UPR Agency ook campagnebeelden over de 10 troeven van papier en een Paper Talk met opiniemakers die te zien zijn op Papier.be. Iedereen met een passie voor papier en print is vrij om het campagnemateriaal te gebruiken.

“Met de slogan benadrukken we dat papier zuurstof geeft aan onze gedachten én op een duurzame manier bijdraagt tot de maatschappij. De campagne zet maximaal in op informeren, sensibiliseren en engageren van stakeholders. Het is een voorbeeld van UPR Agency’s hybride aanpak, waarbij zowel traditionele als digitale communicatiekanalen worden ingezet om het verhaal van Papier.be op een authentieke manier te vertellen”, aldus Sam Jaspers, Consultant bij UPR Agency Brussel.