MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Instant media info  –  for surprising planning  –  and easy buying

Beste mediavrienden,

De database van MediaSpecs is de tool bij uitstek voor al uw vragen over Belgische en Luxemburgse media en reclamemogelijkheden. Van kleine zoekopdrachten tot grote mediaplannen, het kan allemaal met onze database.

Onze positionering is en blijft: “instant media info – for surprising planning – and easy buying”.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Ontvangen uw collega’s deze nieuwsbrief al? Nodig hen uit met deze link.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

16/10/2023

Belgische communicatieprofessionals willen charter opstellen voor het gebruik van AI in hun vakgebied

Een bevraging van vakvereniging C Square wijst op een groot enthousiasme voor AI, maar ook op nood aan transparantie en duidelijke afspraken op sectorniveau.

Lees meer
 

Solvay Business School – Executive Master in Digital Marketing and Communication: 30 jaar ervaring en voortdurend in ontwikkeling

Solvay Business School biedt een nieuwe ronde van zijn Executive Master in Digital Marketing and Communication, in samenwerking met BMMA. Dit jaar staat die in het teken van vooruitgang in duurzame ontwikkeling en van generatieve AI.

Lees meer
 

CommPass MediaMorphosis over innovatie in de media

Op 12/10 organiseerde CommPass het event MediaMorphosis over innovatie in de media. Aan het woord kwamen Kristel Vanderlinden (FutureKind), Tom Hermans (PXL) en het Mediabrands-trio Karel Goethals, Isabelle Lambert en Liesbeth Bernaerts.

Lees meer
 

DPG Media en Rossel blijven TF1, TMC en MYTF1 commercialiseren

Met dit nieuwe akkoord hernieuwt de TF1-groep haar vertrouwen in RTL Belgium. Het aanbod van TF1 vertegenwoordigt in Franstalig België 15% van het marktaandeel.

Lees meer
 

Ads & Data gaat strategisch partnership aan met Warner Bros. Discovery

Ads & Data zal vanaf 1 januari 2024 de commercialisering van Discovery, TLC, Eurosport en ID (Investigation Discovery) op zich nemen. Tot eind dit jaar zijn de vier zenders nog in regie bij DPG Media.

Lees meer
 

Expo Sport Media breidt aanbod uit dankzij samenwerking met de KBVB

Expo Sport Media, de reclameregie die een netwerk uitbaadt van digitale schermen in kantines en cafetaria's van sportclubs, breidt zijn aanbod uit dankzij een samenwerking met de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB).

Lees meer
 

Jobs

Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

Lunch Garden kiest voor PHD Media

Lunch Garden heeft na een pitch, begeleid door FMA Belgium, gekozen voor PHD Media. In een tijdperk waar online en offline hand in hand gaan, kiest de restaurantketen resoluut voor één partner die beide kanalen behartigt.

Lees meer
 

Whyte Corporate Affairs opent kapitaal voor nieuwe aandeelhouders om verder te groeien

Whyte Corporate Affairs kondigt aan dat de Belgische private equity speler Finco een aandeel van 49% neemt. Tegelijkertijd stapt ook Philip Naert als eerste van de nieuwe generatie in het kapitaal.

Lees meer
 

OMD versterkt zijn team met Rachel Mandelblat als Digital Account Manager

OMD verwelkomt Rachel Mandelblat als nieuwe Digital Account Manager. Ze komt over van Azerion waar ze Sales Manager van Targetspot was.

Lees meer
 

Ben Cleners sluit zich aan bij Plan.Net als Digital Project Manager

Ben Cleners zal bij Plan.Net de marketingprojecten van bedrijven als Aldi en BMW coördineren en opvolgen. Zijn takenpakket bestaat uit de vraag van de klant interpreteren, de interne creatives briefen en het gehele project organiseren.

Lees meer
 

Roularta Advertising verwelkomt Julie Verbruggen

Julie Verbruggen is gestart als Communication & PR Expert bij Roularta Advertising. Ze studeerde net af aan de EHSAL Management School en deed reeds stage-ervaring op bij NMBS, Streamz en VRT.

Lees meer
 

C Square organiseert Belgian Corp Comm Summit op 23 november

Op donderdag 23 november komen de corporate communicatieprofessionals in de Proximus Lounge samen voor de Belgian Corp Com Summit. “Hoe kan corporate communicatie helpen om de wereld te veranderen?” is het thema van dit jaar.

Lees meer
 

Green is the new black: Orbit by PUB op 19 oktober

Orbit by PUB komt terug voor een zesde editie op 19 oktober in Brussel met als thema "Consumentengedrag in een groene economie". Meer info in onze agenda.

Lees meer
 

De winnaars van de Digital Champs Awards en Digital Impact Awards zijn gekend

De Digital Champs Awards, een initiatief van FeWeb, bekronen de beste website, webshop, app en campagne van het jaar. De Digital Impact Awards zetten de beste digitale transformatieprojecten van het jaar in de kijker.

Lees meer
 

GroupM Recession Monitor: Reclame de motor voor een sputterende economie?

De GroupM Recession Monitor meet het veranderde bestedingsgedrag van de Belgen ten gevolge van de recente crisissen. In totaal worden 42 diverse categorieën tweewekelijks onder de loep genomen, bij een representatief staal van 1.000 Belgen.

Lees meer
 

Seen from Space: De meeste Belgen kennen online privacy

De meeste landgenoten kennen online privacy, maar passen wellicht niet altijd en overal de verschillende middelen toe om deze te beschermen of reclame te vermijden.

Lees meer
 

Oproep aan alle reclameregies: stuur ons uw mediakits 2024

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.

Lees meer
 

Agenda

Digital First
19 oktober 2023 | 10:00 - 17:00
Orbit by PUB XP
19 oktober 2023 | 14:00 - 20:00
IAB MIXX Awards
19 oktober 2023 | 19:00 - 23:00
BAM Meaningful Marketing Talks: New Humanity Codes
24 oktober 2023 | 09:00 - 17:00
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
13 maart | 09:00 - 11:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.