Last-minute inschrijven! RoadShow vandaag om 10u!
Beste mediavrienden,
Er zijn het afgelopen jaar heel wat functionaliteiten bijgekomen in onze database. MediaSpecs nodigt alle gebruikers uit voor een gratis demo van 15 minuten via Teams. We tonen u welke (nieuwe) functionaliteiten uw werkende leven makkelijker kunnen maken.
Kies een van de vier sessies (NL of FR, om 10u of 11u) tijdens onze RoadShow op maandag 28 en dinsdag 29 augustus. U kan nog last-minute inschrijven voor de sessie van vandaag om 10u. (Morgen is er ook nog een sessie, om 11u.) Klik hier om in te schrijven.
Deze week, op donderdag 31 augustus, vindt de eerste grote najaarsafspraak in onze sector plaats: inschrijven voor de UMA Get Together / UBA Media Date kan nog steeds.
In deze newsletter vindt u het recente medianieuws, alsook onze zomerinterviews met deze week Wilfried Celis, Karine Ysebrant en Zaki Lahbib.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
28/08/2023
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilfried Celis is bestuurslid bij CIM en VIA, en sinds 2021 werkt hij als Director Audiovisual Strategy & Partnerships België en Nederland bij DPG Media. Zijn grootste wapenfeiten: niet-doorspoelbare reclame en de start van het video-ecosysteem.
Lees meer
|
|
|
|
Karine Ysebrant, Chief Media Officer bij Publicis Groupe, staat bekend als een van de grootste media-experten in België. In dit MediaSpecs Summer Interview vertelt ze over de prijzen die Publicis won en haar epische tocht door Frankrijk.
Lees meer
|
|
|
|
[Sponsored] Mediaplus (Serviceplan Group) presenteert met trots zijn nieuwe tool, Automated Marketing Mix Modeling (AMMM), een MMM-oplossing die kunstmatige intelligentie en machine learning combineert. Ontdek AMMM hier.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 2020 is Zaki Lahbib Media Manager bij UBA (United Brands Association), dat elk jaar de sectorevents de UBA Trends Day en de UBA Media Date organiseert. Lees wat Zaki Lahbib te vertellen heeft over zijn werk en zijn zomerse bezigheden.
Lees meer
|
|
|
|
Een nieuwe huisstijl voor VRT Canvas, nieuwe programma's op tv, radio en digitaal, drie podcasts bij Klara, nieuwe radiostemmen, en wat gaat er gebeuren met Marianne in Thuis: de openbare omroep stelt haar najaar voor.
Lees meer
|
|
|
|
VTM, VTM 2 en VTM GO pakken in het najaar uit met nieuwe programma’s en vernieuwingen in bestaande succesformats. VTM focust op familie-amusement, VTM 2 op challenges en live sport, en VTM GO breidt de SHORTIES verder uit.
Lees meer
|
|
|
|
Radiozender Nostalgie bestaat ondertussen 15 jaar en start met een nieuwe naam: Play Nostalgie. Mediagroep Play Media breidt hiermee zijn merkenportefeuille uit met een Play-radiozender.
Lees meer
|
|
|
|
Voorafgaand aan de presentatie van de najaarsprogramma’s gaven Var en VRT toelichting aan de commerciële partners. Lees hier wat Lieven Vermaele, Lisbeth Rillaerts en Rudi Janssens te vertellen hadden.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reclameregie Transfer organiseert op donderdag 21 september een dag vol onderzoek over de invloed van reclame en media op de generatie geboren na 2010 (Gen Alpha), in samenwerking met Human8. Afspraak in Mechelen.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 21 september vindt MAGnify plaats, de jaarlijkse conferentie rond magazines en lokale media. Het event gaat door in De Factorij in Zaventem.
Lees meer
|
|
|
|
Op 14 september geeft CommPass het startschot van zijn Media School. Met Media Essentials biedt het een basis-leertraject van 7 weken, waarbij deelnemers op het einde van de rit met een CommPass Certificaat naar huis gaan.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf september worden de ProduPress-websites MoniteurAutomobile.be, AutoGids.be, GP-inside.com en Carbu.com toegankelijk via het programmatic platform Improve Digital, deel van het Azerion-platform.
Lees meer
|
|
|
|
Adriver is intussen aanwezig in meerdere Europese steden (Milaan, Parijs, Londen, Brussel), waar het partnerships heeft afgesloten met o.a. taxibedrijven (CaoCao, Uber), bustransport (Flixbus, TOOTbus) en vrachtwagentransport.
Lees meer
|
|
|
|
Na 7 jaar zet Ingrid Renders een stap opzij als Managing Partner van Maison Slash, de digitale uitgever gewijd aan Belgische gezinnen. Anne Cornut blijft aan als Managing Partner en zal voortaan het bedrijf verder blijven leiden.
Lees meer
|
|
|
|
Ilayda Yuksel is net afgestudeerd van HELHa en vervoegt het team van Creative Designers. Kévin Charlier komt aan boord als Account Manager.
Lees meer
|
|
|
|
Noa Marie Vanvinckenroye treedt toe tot het team als Campaign Manager. Larisa Butera wordt deel van de pool Influencer Partnership bij Efluenz.
Lees meer
|
|
|
|
Deze zomer gaven we het woord aan een rijke verzameling professionals in het Belgische en Luxemburgse medialandschap: mensen die hun steentje bijdragen bij regies, agentschappen en andere mediabedrijven.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
29 augustus 2023 | 14:00 - 17:00
|
31 augustus 2023 | 09:00 - 14:30
|
31 augustus 2023 | 15:15 - 21:00
|
31 augustus 2023 | 18:00 - 22:30
|
14 september 2023 | 12:00 - 13:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|