|
|
|
MediaSpecs organiseert Media & Communities op 28 februari
Beste mediavrienden,
MediaSpecs organiseert op 28.02.2023 in UGC Mechelen het seminarie Media & Communities.
We zetten succesvolle businessmodellen in de kijker en gaan in op de verantwoordelijkheden van de media. De keynotes worden gevolgd door een pittig debat met telkens twee Belgische tenoren uit de mediawereld.
Programma
– Intro door Hugues Rey (Havas).
– Twee sprekers:
- Pascal Chevalier, de topman van Reworld Media in Frankrijk, gaat ons alles vertellen over hoe Reworld erin geslaagd is 80 mediamerken bij elkaar te brengen in slechts 10 jaar tijd.
- Moraalfilosoof Bart Pattyn van de KU Leuven verzorgt een geïnspireerde talk over waarheidsgetrouw nieuws en hoe de media een verantwoordelijkheid dragen tegenover de maatschappij.
– Twee debatten:
- met Peter Quaghebeur (Mediafin) en Niels Famaey (Roularta). Moderator: Matthias Langenaeker (Publicis Groupe).
- met François le Hodey (IPM Group) en Pieter Knapen (Raad voor de Journalistiek). Moderator: Eveline De Ridder (Whyte Corporate Affairs).
Klik hier voor meer informatie over het programma.
Inschrijven kan hier.
MediaSpecs viert zijn 15 jaar en we nodigen u na het seminarie graag uit voor een feestelijke receptie.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
13/02/2023
|
|
|
|
|
|
Het Nederlandstalige Sport Voetbal Magazine - en zijn Franstalige tegenhanger Sport Foot Magazine - verschijnen op 15 februari voor een laatste keer op papier. De verhalen uit de sport verhuizen naar de sportrubriek van Knack en Le Vif.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf woensdag 15 februari veranderen de kranten van de Sudinfo-groep (La Meuse, La Nouvelle Gazette, La Province, Nord Eclair en La Capitale) hun formaat van een Berliner formaat naar een praktischer en moderner half-Berliner formaat.
Lees meer
|
|
|
|
[Sponsored] Als merk is het cruciaal om op het juiste moment ‘top of mind’ te zijn bij de consument. Deze adverteerders hebben dat goed begrepen. Hieronder de top 10 van het afgelopen jaar voor likeability, memorisatie en sonic branding.
Lees meer
|
|
|
|
De Content Studio is een nieuw Belgisch content marketing productiehuis opgericht door Thomas Buytaert, Hans De Loore, Kathleen Snoeckx en Dirk Vandekerckhove. Dit kernteam krijgt daarbij versterking van William Visterin.
Lees meer
|
|
|
|
In het kader van de uitbreiding van haar activiteiten komt Ben Stallaert het Lijncom-team versterken als Market Intelligence Expert. De regie van de vervoersmaatschappij De Lijn zal de komende jaren fors investeren in digitale toepassingen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De Soniq Awards 2023 naderen hun ontknoping. De jury heeft op 2 februari zijn verdict geveld. Er werden 28 cases ingediend voor 3 categorieën. De winnaars zullen worden onthuld op 16 februari op het online event Soniq - The Breakfast Show.
Lees meer
|
|
|
|
Als de distributieprijzen de grillen van de markt volgen, zullen tientallen publicaties verdwijnen en ligt er een hypotheek op betaalbare kwaliteitsvolle informatie.
Lees meer
|
|
|
|
BeCommerce en SafeShops.be, de Belgische sectorverenigingen die opkomen voor de belangen van de Belgische e-commerce, hebben bekendgemaakt dat ze de krachten gaan bundelen.
Lees meer
|
|
|
|
UBA lanceert het initiatief ‘Privacy to build trust in your brand’. Hiermee wil UBA informeren over de laatste ontwikkelingen op vlak van privacy- en dataregelgeving op lokaal en wereldwijd niveau.
Lees meer
|
|
|
|
BAM bouwt op 9 maart het 35ste BAM Student Congress op rond de rol die marketing kan spelen bij de duurzaamheidstransitie die het bedrijfsleven doormaakt en hoopt zo’n 1.500 studenten te mogen verwelkomen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
In 2022 werden 68 journalisten en mediaprofessionals tijdens hun werk om het leven gebracht. Dat zijn er 21 meer dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Internationale Federatie van Journalisten (IFJ).
Lees meer
|
|
|
|
Op maandag 6 februari is het veldwerk gestart van de nieuwe Matrix-studie, een initiatief van BAM in samenwerking met UMA. Deze studie geeft complementaire inzichten in de cijfers die UMA ook al publiceert rond digital ad spend.
Lees meer
|
|
|
|
Hoe voorbereid zijn we als sector om digitale reclame duurzaam te maken? Wat hebben we tot nu toe bereikt en hoeveel verder moeten we nog gaan? IAB Europe deed een enquête bij 256 respondenten uit de digitale reclamewereld.
Lees meer
|
|
|
|
Thinkbox, de Britse vereniging van commerciële televisiezenders, publiceerde zijn ‘Research Roundup 2022’. Die geeft een overzicht van analyses die het afgelopen jaar aan de orde waren. Een daarvan was een analyse van lineaire tv-kijkvolumes.
Lees meer
|
|
|
|
Publicis Groupe Belgium lanceerde in december 2022 de campagne ‘Right to Rest’. Niet om gas terug te nemen, maar om de groei op een duurzame manier te ondersteunen, zegt Eva Devos, co-CEO van Publicis Groupe Belgium in een gesprek met PUB.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
16 februari 2023 | 09:00 - 10:00
|
16 februari 2023 | 12:00 - 14:00
|
16 februari 2023 | 12:00 - 18:00
|
21 mei | 10:30 - 13:00
|
16 februari 2023 | 19:00 - 23:00
|
28 februari 2023 | 15:30 - 21:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|