Soniq Awards: de nominaties zijn gekend

FacebookTwitterLinkedIn

De Soniq Awards 2023 naderen hun ontknoping. De jury heeft op 2 februari zijn verdict geveld. Er werden in totaal 28 cases ingediend voor 3 categorieën. Voor “Soniq Branding” was er een speciale procedure die vertrok van een longlist van 32 merken opgesteld door de leden van VIA met input vanuit de markt.

In de categorie “Best Use of Radio” werden er 4 cases genomineerd voor de award: Afasie (Accenture Song), Corona Direct (Accenture Song), Devos Lemmens (LDV United) en Proximus (FamousGrey).

Voor “Best Innovation in Audio” oordeelde de jury dat er slechts 2 cases in aanmerking komen voor de hoofdvogel: MIVB/STIB (Mortierbrigade) en opnieuw Proximus (FamousGrey).

Ook in de categorie “Best Branded Audio Content” zijn er uiteindelijk 4 genomineerden: Metaverse (De Tijd), MIVB/STIB (Mortierbrigade), RSCA (Geluidshuis) en Wetenschapje (Geluidshuis).

Tot slot zijn de kanshebbers voor de award “Sonic Branding” dit jaar Aldi, Dovy Keukens en Luminus (dat al voor de 3de keer genomineerd is in deze categorie).

De winnaars van de Soniq Awards zullen worden onthuld op 16 februari op het event Soniq – The Breakfast Show, dat online zal doorgaan van 9 tot 10 uur, tijdens een “radiofonische videopresentatie” vanuit Greenbizz Brussels.

Tijdens deze show zijn er ook korte presentaties. Je komt alles te weten over het audiogebruik van de Belgen dankzij de 2de wave van “CIM Audio Time”. Er is aandacht voor een internationale toets met “10 things about radio that may surprise brands”, en er is een reportage over “creativiteit in radio” bij jonge mensen.

Meer info over het event in ons Agenda-item.