MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Gelukkig Nieuwjaar!

Beste mediavrienden,

We klinken op 2023! In dit nieuwe jaar wensen we u fijne vooruitzichten, warm gezelschap en een succesvolle carrière in de mediawereld.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week, met de laatste nieuwtjes van 2022.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Nina – Line – Joanna

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/01/2023

Uitgevers van printmedia nemen juridische stappen tegen nieuw beheerscontract RTBF

De uitgevers van gedrukte media in Franstalig België hebben aangekondigd dat ze administratieve en gerechtelijke stappen zullen ondernemen tegen het nieuwe beheerscontract van de RTBF.

Lees meer
 

VRT MAX, Eén en Canvas stellen voorjaarsprogrammatie 2023 voor

VRT MAX, Eén en Canvas kondigen hun programmatie aan voor het voorjaar 2023 met spannende en ontspannende programma's. Ontdek de voorjaarsprogramma's in dit artikel.

Lees meer
 

Edition Ventures en I•O Media lanceren IDEAT Benelux

In april 2023 lanceert Edition Ventures het eerste nummer van de Benelux-editie van het tijdschrift IDEAT, in samenwerking met de groep I•O Media, voorgezeten door Albin Serviant, die in mei IDEAT Editions heeft overgenomen.

Lees meer
 

RMB objectiveert zijn duurzame reclame-aanpak met Glimpact en OEF- en PEF-meetmethodes

RMB zal vanaf 2023 op de RTBF- en NRJ-zenders reclameblokken aanbieden die als duurzaam worden erkend. Het doel is om producten en diensten die voldoen aan duurzaamheidscriteria een zichtbaarheid te geven die zich onderscheidt bij de consumenten.

Lees meer
 

Ads & Data breidt haar portfolio uit met PlattelandsTv

Vanaf januari zal de Vlaamse themazender PlattelandsTv deel uitmaken van het portfolio van Ads & Data. “Door de unieke positionering van de zender kunnen we heel wat nieuwe klanten aantrekken", aldus Bart Demeulenaere.

Lees meer
 

JCDecaux versterkt zich verder rond Gent

Het Oost-Vlaamse Deinze heeft na een openbare aanbesteding het contract voor de exploitatie en het onderhoud van bushokjes en informatieborden aan JCDecaux toegewezen. Het betreft een exclusief contract voor een periode van 10 jaar.

Lees meer
 

Oproep aan alle reclameregies: stuur ons uw mediakits 2024

Aan reclameregies en uitgevers vragen we om hun reclametarieven en redactionele kalenders voor 2024 door te sturen naar data@mediaspecs.be zodra deze beschikbaar zijn. Vergeet ook niet uw gegevens in MediaSpecs te controleren.

Lees meer
 

Jobs

Crossmedia Account Manager
IPM Advertising
Meer jobs
 
 

CommPass organiseert The Year Ahead op 19 januari

CommPass blikt tijdens deze live bijeenkomst vooruit op trends, verwachtingen, uitdagingen en opportuniteiten, met bekende leiders uit onze markt. Moderator is Danny Devriendt.

Lees meer
 

Maxus Belgium wordt EssenceMediacom

In april 2022 kondigde GroupM wereldwijd aan dat zijn twee sterkst groeiende agency-netwerken de handen in mekaar slaan om een nieuw bureau te lanceren: EssenceMediacom. In België zal Maxus vanaf 31 januari vormgeven aan dit nieuwe agentschap.

Lees meer
 

Bepublic Group versterkt team met Liedewij Verbiest en Dominiek Saelens

PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group kondigt de komst aan van twee nieuwe communicatie-experten: Liedewij Verbiest en Dominiek Saelens.

Lees meer
 

Nieuwe positionering C Square: nieuw logo en vernieuwde website

De bestuurders van C Square hebben de voorbije weken een denkoefening gedaan om de positionering scherper te stellen. Het resultaat is meer duidelijkheid voor de scope: C Square richt zich nu volledig op corporate communicatie in al zijn aspecten.

Lees meer
 

“If you can talk to 100 orcs, you can talk to 100 people” – Claus Raasted (McKinsey)

Claus Raasted deed het BAM Congress losbarsten op 8 december en dit was zijn doel: ons businessdenken challengen, ons beroep plezanter maken en marketers pushen om te experimenteren.

Lees meer
 

“NFT’s zijn nieuwsbrieven op steroïden” – Marijke Wouters (Venly)

Om hun eerste stappen in Web3 te zetten werkte Studio 100 samen met Venly en SiteManager aan een membership platform voor fans waarop het ook met NFT’s experimenteert. Marijke Wouters (Venly) maakte ons op het BAM Congress wegwijs in Web3.

Lees meer
 

“Elk bedrijf dat zijn distributie niet in eigen handen heeft is geen goed bedrijf” – Joe Pulizzi (The Tilt)

Content marketing expert Joe Pulizzi was erbij op het BAM Marketing Congress en hij deelde zijn vijf tips om je publiek te bouwen met content die het verschil maakt.

Lees meer
 

Agenda

BMMA Afterwork
19 januari 2023 | 16:30 - 19:00
CommPass: The Year Ahead
19 januari 2023 | 17:30 - 19:30
Roularta & AP Hogeschool: Masterclass Sustainable Communication
30 januari 2023 | 09:00 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.