MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Bij MediaSpecs bouwen we aan de toekomst en nemen we binnenkort enkele grote stappen in de evolutie van ons bedrijf. Daarvoor zijn we nu op zoek naar een extra collega.

Ook deze week viel er weer heel wat belangrijk nieuws te rapen. Dankzij onze newsletter bent u helemaal mee met de actualiteit in de mediasector.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

13/09/2021
 
 

Mindshare wint Unilever

Suzanne Stroobants, CEO van Mindshare Belgium: “Unilever en Mindshare, dat is een strategisch partnership dat reeds meer dan 15 jaar bestaat en nu herbevestigd wordt. Dit is het resultaat van een sterke synergie tussen beide bedrijven en teams.”

Lees meer
 

Roularta Media wordt Roularta Advertising

Op 1 september veranderde Roularta Media, de nationale advertentieregie van Roularta Media Group, haar naam in Roularta Advertising. Bij de nieuwe naam hoort ook een nieuwe baseline: ‘We Make It Personal’.

Lees meer
 

Roularta stopt met de uitgave van De Streekkrant

Roularta zet vanaf 27 oktober een punt achter de uitgave van de laatste 17 edities van De Streekkrant. De financiële toestand van het huis-aan-huisblad was niet langer houdbaar door een dalende advertentiemarkt.

Lees meer
 

Clear Channel lanceert met LaunchPAD haar nieuw programmatic aanbod

De DOOH-inventaris van Clear Channel is voortaan beschikbaar voor programmatic buying via LaunchPAD, het strategisch platform voor nieuwe planningsmogelijkheden van OOH-campagnes.

Lees meer
 

IP Belgium onthult zijn nieuwe communicatiecampagne

IP Belgium lanceert een nieuwe B2B-communicatiecampagne. De slogan "Straight to the heart" maakt plaats voor "We create impact". Voor de regie is het opnieuw een grote verandering, na de overname door Rossel en DPG Media eerder dit jaar.

Lees meer
 

Nieuwe imagocampagne voor L’Avenir

Op 1 juni kreeg L'Avenir een volledig make-over. De krant kreeg een nieuwe grafische identiteit en brengt voortaan inhoud die nog dichter bij zijn lezers staat. Momenteel loopt er een imagocampagne op televisie, radio en internet.

Lees meer
 

Olivier Fey sluit zich aan bij Mediafield en Media Expo

Olivier Fey vervoegt het team van Mediafield en Media Expo onder leiding van Mathieu France. Hij werkte 2 jaar bij Clear Channel en 20 jaar bij Posterscope en beschikt dus over enorm veel ervaring in de OOH-sector.

Lees meer
 

Intracto wordt iO en verwelkomt Sandra Philippaerts

De Belgische digitale dienstengroep Intracto krijgt een nieuwe naam: iO. Naast de naamswijziging kondigt iO ook de komst aan van Sandra Philippaerts. Sinds 1 september is zij aan de slag als Media Strategist.

Lees meer
 

Nathalie Erdmanis krijgt internationale rol

[Provided by PUB] AG werkt al geruime tijd expliciet op het aspect duurzaamheid. Op 1 april stelde het daarom Nathalie Erdmanis aan als Director Sustainability. Ze zal ook internationaal, meer bepaald voor moederbedrijf Ageas, duurzaamheid opvolgen. 

Lees meer
 

Jobs

PR Manager
BeContent
Coördinator #Boerentrots
#Boerentrots
Senior Accountmanager
Bonka Circus
Senior Strateeg
Bonka Circus
Junior Mediaspecialist
MediaSpecs groeit
Meer jobs
 
 

Wavemakers wordt Belgische partner van het internationale agency-netwerk L’Attitude

Als partner voor België sluit PR- en communicatiebureau Wavemakers aan bij het wereldwijde netwerk L’Attitude, een initiatief van het Britse agency The Lucre Group waar 19 PR-bureaus uit verschillende landen deel van uitmaken.

Lees meer
 

Effie Awards: 22 finalisten maken kans op een Bronze, Silver of Gold

De jury van de Effie Awards heeft 22 cases geselecteerd die kans maken op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. De winnaars worden bekendgemaakt op 30 september tijdens een Gala Dinner in de Brusselse Event Lounge.

Lees meer
 

Orbit by PUB: Human First

Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, start dit jaar op maandag 18 oktober en wordt afgesloten op donderdag 22 oktober. Voor de vierde editie werd gekozen voor het thema 'Human First'.

Lees meer
 

Seen from Space: CIM RAM – De aanhoudende schaduw van corona

De CIM RAM benchmarkstudie werd duidelijk beïnvloed door de gezondheidscrisis, zeker voor de verzameling van de gegevens. Ook bij de resultaten is corona niet zonder gevolgen gebleven, maar deze zijn niet van een kritieke omvang.

Lees meer
 

Seen from Space: Radio Stream Monitor – Corona-effect vlakt stilaan af

De Radio Stream Monitor volgt de verspreiding van Belgische online radio’s op alle streamingplatformen. De coronacrisis zorgde voor een boost van het aantal actieve audiosessies, maar stilaan lijkt het corona-effect af te nemen.

Lees meer
 

Lees hier alle MediaSpecs Summer Interviews

Lees hier alle interviews met Ads & Data, Maison Moderne, DPG Media, Bpost, Gondola, Roularta HealthCare, RMB, Media Marketing Delhaize, Brightfish, Mediafield en MobilAd.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Cycle Mediabytes
14 september 2021 | 17:00 - 19:00
Kantar: ROI – Getting the perfect balance between the ‘R’ and ‘I’ in your marketing performance
15 september 2021 | 09:30 - 10:30
RetailDetail Day
16 september 2021 | 09:00 - 17:00
Beyond Reason Webinar: The Neuroscience of Brands & Branding
16 september 2021 | 12:30 - 13:00
BAM LEG Webinar: Jan Decorte
16 september 2021 | 12:30 - 13:30
CommPass Starters Kit: Traditional Metrics in Media
16 september 2021 | 17:30 - 20:30
BelgaClub Afterwork: Communicatie en marketing Team Belgium in corona-tijden
16 september 2021 | 18:00 - 20:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 970
  • vakpers: 613
  • dagbladen: 293
  • huis-aan-huisbladen: 426
  • out-of-home: 1.116
  • digitaal: 1.659
  • radio/TV: 715
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.