Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Bij MediaSpecs bouwen we aan de toekomst en nemen we binnenkort enkele grote stappen in de evolutie van ons bedrijf. Daarvoor zijn we nu op zoek naar een extra collega.
Ook deze week viel er weer heel wat belangrijk nieuws te rapen. Dankzij onze newsletter bent u helemaal mee met de actualiteit in de mediasector.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? Bij MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
13/09/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suzanne Stroobants, CEO van Mindshare Belgium: “Unilever en Mindshare, dat is een strategisch partnership dat reeds meer dan 15 jaar bestaat en nu herbevestigd wordt. Dit is het resultaat van een sterke synergie tussen beide bedrijven en teams.”
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 september veranderde Roularta Media, de nationale advertentieregie van Roularta Media Group, haar naam in Roularta Advertising. Bij de nieuwe naam hoort ook een nieuwe baseline: ‘We Make It Personal’.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta zet vanaf 27 oktober een punt achter de uitgave van de laatste 17 edities van De Streekkrant. De financiële toestand van het huis-aan-huisblad was niet langer houdbaar door een dalende advertentiemarkt.
Lees meer
|
|
|
|
De DOOH-inventaris van Clear Channel is voortaan beschikbaar voor programmatic buying via LaunchPAD, het strategisch platform voor nieuwe planningsmogelijkheden van OOH-campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
IP Belgium lanceert een nieuwe B2B-communicatiecampagne. De slogan "Straight to the heart" maakt plaats voor "We create impact". Voor de regie is het opnieuw een grote verandering, na de overname door Rossel en DPG Media eerder dit jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 juni kreeg L'Avenir een volledig make-over. De krant kreeg een nieuwe grafische identiteit en brengt voortaan inhoud die nog dichter bij zijn lezers staat. Momenteel loopt er een imagocampagne op televisie, radio en internet.
Lees meer
|
|
|
|
Olivier Fey vervoegt het team van Mediafield en Media Expo onder leiding van Mathieu France. Hij werkte 2 jaar bij Clear Channel en 20 jaar bij Posterscope en beschikt dus over enorm veel ervaring in de OOH-sector.
Lees meer
|
|
|
|
De Belgische digitale dienstengroep Intracto krijgt een nieuwe naam: iO. Naast de naamswijziging kondigt iO ook de komst aan van Sandra Philippaerts. Sinds 1 september is zij aan de slag als Media Strategist.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] AG werkt al geruime tijd expliciet op het aspect duurzaamheid. Op 1 april stelde het daarom Nathalie Erdmanis aan als Director Sustainability. Ze zal ook internationaal, meer bepaald voor moederbedrijf Ageas, duurzaamheid opvolgen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Als partner voor België sluit PR- en communicatiebureau Wavemakers aan bij het wereldwijde netwerk L’Attitude, een initiatief van het Britse agency The Lucre Group waar 19 PR-bureaus uit verschillende landen deel van uitmaken.
Lees meer
|
|
|
|
De jury van de Effie Awards heeft 22 cases geselecteerd die kans maken op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. De winnaars worden bekendgemaakt op 30 september tijdens een Gala Dinner in de Brusselse Event Lounge.
Lees meer
|
|
|
|
Orbit by PUB, de conferentie over duurzame marketing en communicatie, start dit jaar op maandag 18 oktober en wordt afgesloten op donderdag 22 oktober. Voor de vierde editie werd gekozen voor het thema 'Human First'.
Lees meer
|
|
|
|
De CIM RAM benchmarkstudie werd duidelijk beïnvloed door de gezondheidscrisis, zeker voor de verzameling van de gegevens. Ook bij de resultaten is corona niet zonder gevolgen gebleven, maar deze zijn niet van een kritieke omvang.
Lees meer
|
|
|
|
De Radio Stream Monitor volgt de verspreiding van Belgische online radio’s op alle streamingplatformen. De coronacrisis zorgde voor een boost van het aantal actieve audiosessies, maar stilaan lijkt het corona-effect af te nemen.
Lees meer
|
|
|
|
Lees hier alle interviews met Ads & Data, Maison Moderne, DPG Media, Bpost, Gondola, Roularta HealthCare, RMB, Media Marketing Delhaize, Brightfish, Mediafield en MobilAd.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
14 september 2021 | 17:00 - 19:00
|
15 september 2021 | 09:30 - 10:30
|
16 september 2021 | 09:00 - 17:00
|
16 september 2021 | 12:30 - 13:00
|
16 september 2021 | 12:30 - 13:30
|
16 september 2021 | 17:30 - 20:30
|
16 september 2021 | 18:00 - 20:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.538 actieve titels, waaronder:
- magazines: 970
- vakpers: 613
- dagbladen: 293
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.659
- radio/TV: 715
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|