Clear Channel versterkt haar expertise in planningsoplossingen voor digitale campagnes met LaunchPAD, haar nieuwe geautomatiseerd programmatic aanbod.
Ingezet met de eerste SSP-partners zoals Broadsign Reach en binnenkort Hivestack en Vistar, verbindt LaunchPAD Clear Channel’s premium DOOH-aanbod met digitale koopplatformen waardoor OOH geïntegreerd wordt in het aankoop omnichannel ecosysteem. Deze oplossing opent hiermee nieuwe mogelijkheden voor adverteerders om DOOH-inventaris te plannen, te kopen, te activeren en te optimaliseren.
Dankzij LaunchPAD kunnen planners aankoopopties in meerdere regio’s en parameters opvragen en coördineren. Het is een dynamisch en transparant systeem dat alle voordelen van het bestaande ecosysteem van planningstools samenvoegt om de klanten van Clear Channel een vlotter beheer en coördinatie te bieden. Concreet kunnen klanten met LaunchPAD via voorkeursdeals advertentieruimte kopen en de precieze timing, plaatsing en duur van hun campagneboodschappen bepalen. Om deze campagnes te plannen, vertrouwt LaunchPAD op de reeds strenge weergavenormen van de OOH-industrie voor het berekenen van advertentiebereik.
Dankzij de prestatie-analyses, die in realtime in de inkoopplatforms worden geleverd en zichtbaar zijn, kunnen planners hun strategie, berichtgeving en uitgaven onmiddellijk aanpassen voor een maximale ROI en een hoger campagnerendement. LaunchPAD is al operationeel in het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland en Finland, en wordt geleidelijk uitgebreid naar andere Europese markten en Latijns-Amerika.
Baudouin van de Berg, Sales Director Clear Channel: “De integratie van onze DOOH-inventaris met programmatic buying is een volgende stap in onze digitale transformatie om OOH-campagnes steeds effectiever, dynamischer en impactvoller te maken. Merken zijn steeds meer op zoek naar manieren om relevante en gerichte boodschappen over te brengen in een veilige omgeving en tegelijk een rendement op investering te garanderen. Met LaunchPAD bieden wij nu een uniform en éénduidig aankoopkanaal op nationaal en internationaal niveau.”