Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
De vakpers vindt nieuwe businessmodellen. Denk maar aan Gondola, dat als retailspecialist de grootste niche bedient. Voor ons vijfde Summer Interview bespraken wij met CEO Pierre-Alexandre Billiet hoe Gondola van een uitgeverij een volwaardig kenniscentrum heeft gebouwd.
De hele zomer lang blijft MediaSpecs op post met elke week een nieuw Summer Interview waarin we de rijkdom en diversiteit van het medialandschap belichten. Hebt u er één gemist? Onderaan de newsletter vindt u ons overzicht.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
02/08/2021
|
|
|
|
|
|
|
|
Uitgevers van BtoB-media slaan moderne wegen in. Zo ook Gondola. Wij bespraken met CEO Pierre-Alexandre Billiet hoe Gondola een volwaardig kenniscentrum is geworden met het magazine, een Academy, een Society, People en een investeringsfonds.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux Belgium heeft het straatmeubilaircontract van de stad Antwerpen gewonnen naar aanleiding van een openbare aanbesteding. Dit exclusief contract heeft een duur van 10 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel heeft de aanbesteding voor de exploitatie van advertentieruimte in de Belgische treinstations gewonnen. Het contract werd uitgeschreven door de NMBS en gaat over een periode van 10 jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Saint-Paul Luxembourg, uitgever van Télécran, Contacto en Luxembourg Times, werd in april 2020 onderdeel van Mediahuis. Zowat een jaar na de overname wijzigt de naam Saint-Paul Luxembourg nu in Mediahuis Luxembourg.
Lees meer
|
|
|
|
Senior Publications Nederland, het dochterbedrijf van Roularta Media Group, neemt begin 2022 de 50%-participatie van Alexander van de Kerkhof in BV 50+Beurs & Festival over.
Lees meer
|
|
|
|
DPG Media bereikte een overeenkomst voor het uitzenden van alle dinsdagavondwedstrijden van de UEFA Champions League. Vanaf september zijn voortaan de belangrijkste wedstrijden op dinsdag en woensdag te volgen bij VTM 2, op VTM GO en HLN.be.
Lees meer
|
|
|
|
Targetspot, het platform voor digitale audioreclame, heeft Laurence Henuzet benoemd tot Operations Director. Een deskundige van naam op het gebied van digitale reclame in Europa met meer dan 11 jaar ervaring in het vak.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het covidjaar 2020 ligt al even achter ons, maar blijft actueel. De gevolgen ervan zullen nog lang nazinderen. De eerste analyses en effecten besprak WE MEDIA eerder al, maar intussen zijn ze ook gepubliceerd in het jaarverslag.
Lees meer
|
|
|
|
Bpost is de belangrijkste speler van brievenbusreclame in ons land. Katrien Merckx en Tatjana Raman willen in-home advertising meer op de kaart zetten en vertellen over de troeven en geheimen van een geslaagde campagne.
Lees meer
|
|
|
|
Het gaat hard bij DPG Media: de merger Medialaan-Persgroep stapte mee in het Streamz-verhaal en onlangs nog in RTL. En nu heeft het de family of channels rond vlaggenschip VTM. Wij spraken met Tijl Sacré en Maarten Janssen over VTM. Hoe maken ze het?
Lees meer
|
|
|
|
Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 april was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster (CEO), Bart Demeulenaere (CCO) en Koen Van Rhijn (COO).
Lees meer
|
|
|
|
Voor de eerste keer in zijn bestaan won PHD onlangs de prijs van Agency of the Year op de AMMA. Christine Brone is dan ook de geknipte persoon om ons meer te vertellen over de diversiteit en kenmerken van het Belgische medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Voor de start gegeven wordt van de gebruikelijke Summer Interviews, besloot MediaSpecs om de temperatuur van de media- en advertentiemarkt te meten met media-expert Yves De Voeght, ex Media Manager van Coca-Cola.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
6 oktober 2021 | 17:30 - 21:30
|
23 september 2021 | 10:00 - 18:30
|
30 september 2021 | 09:00 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.543 actieve titels, waaronder:
- magazines: 975
- vakpers: 616
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 426
- out-of-home: 1.116
- digitaal: 1.658
- radio/TV: 716
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|