MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u al het medianieuws van de voorbije week gebundeld in één handig overzicht.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

06/04/2021

Nieuwe reclameregie Ads & Data introduceert andere kijk op media en advertising

Ads & Data is de nieuwe nationale reclameregie van Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus Skynet en Pebble Media. De start wordt ondersteund door een B2B-campagne waarin de regie de sector met een knipoog meeneemt in een 'andere' kijk op advertising.

Lees meer
 

UMA Day Best Media Campaigns: presentatie van de genomineerde AMMA-cases

In samenwerking met CommPass, bood UMA tijdens het webinar UMA Day Best Media Campaigns de mogelijkheid om alle genomineerde AMMA-cases te ontdekken. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de Live Streamed AMMA Ceremony op donderdag 20 mei.

Lees meer
 

Mira De Maeyer wordt de eerste vrouwelijke voorzitter van UBA

Philippe Wallez, Managing Director van ING, geeft de fakkel van het UBA-voorzitterschap door aan Mira De Maeyer, VP Marketing bij Perrigo. Samen met Luc Suykens (CEO) en Mia Venken (COO) zal ze de vereniging in goede banen leiden.

Lees meer
 

S4M stelt Benjamin Sekkai aan als Country Manager Benelux

S4M heeft Benjamin Sekkai aangesteld als Country Manager Benelux. Na enkele freelanceprojecten, onder meer voor nieuwszender LN24, versterkt hij het drive-to-store platform om de lokale groei in de regio te sturen.

Lees meer
 

Sabrina Van Cutsem versterkt DPG Media Advertising als B2B Marketing & Intelligence Director

Op 19 april start Sabrina Van Cutsem als B2B Marketing & Intelligence Director bij DPG Media Advertising. Ze zal verantwoordelijk zijn voor het aansturen van B2B marketing, communicatie en research.

Lees meer
 

GroupM Webinar: Cars in Lockdown

Wat zijn de gevolgen van de coronacrisis op de automobielsector? Op die vraag werd een antwoord gezocht tijdens het webinar 'Cars in Lockdown', georganiseerd door GroupM. Met presentaties van Deniz Sariyildiz, Joost Kaesemans en Ismaël El Kassimi.

Lees meer
 

Bel RTL lanceert 6 nieuwe webradio’s

Radiozender Bel RTL biedt een ruim aanbod aan webradio's aan. Dat aanbod wordt nog verder uitgebreid met nieuwe webradio's als Déci Bel RTL, Bel RTL Comédie, Bel RTL 80, Franco Bel RTL, Bel RTL Party en Bel Bel Bel RTL.

Lees meer
 

RMB en Realytics lanceren een programmatic tv-buying tool op de Belgische markt

RMB en Realytics slaan de handen ineen om de inkoop van lineaire tv-campagnes te vergemakkelijken. Dankzij dit technologische partnerschap krijgen de digital buyers - via een DSP - toegang tot de inventaris van de tv-merken in regie.

Lees meer
 

Het Nieuwsblad en ŠKODA lanceren de podcast: ‘De koers is van ons’ 

Het Nieuwsblad lanceert samen met ŠKODA een nieuwe reeks van de podcast ‘De koers is van ons’. Een wielerpodcast waarin tien afleveringen lang de voorjaarsklassiekers en de Giro onder de loep worden genomen.

Lees meer
 

Jobs

Head of Social Media
Belfius
Head of Digital Creative Design
Belfius
Digital Creative Designer
Belfius
Account Manager PR
LEWIS Antwerpen
Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Meer jobs
 
 

Meer dan 1.700 digitale media in MediaSpecs

Alle gegevens die u als mediaplanner of adverteerder nodig hebt voor uw digitaal mediaplan staan netjes verzameld in onze database. U vindt er onder andere prijzen, formaten, aanleverspecificaties en contactpersonen.

Lees meer
 

Telenet kondigt participatie aan van 49% in Caviar Group

Telenet breidt zijn investeringen in het Vlaams medialandschap uit met een participatie van 49% in het internationale mediabedrijf Caviar Group. Telenet ziet in Caviar Group een speler die content kan maken en tevens internationaal kan vermarkten.

Lees meer
 

Two cents viert 20ste verjaardag

Advanced Fair en dochteronderneming Two cents vieren hun 20ste verjaardag. Het Brusselse event management en communicatiebedrijf groeide dankzij een 360° aanpak uit tot een vaste waarde met een stevig klantenbestand in de bouw- en woonsector.

Lees meer
 

Hungry Minds lanceert campagne tegen racisme

Hungry Minds lanceert in samenwerking met de RTBF een campagne tegen racisme voor de Federatie Wallonië-Brussel. Initiatiefnemer is Frédéric Daerden, minister van Gelijke Kansen. “Racisme leidt nergens toe… behalve tot onrecht, lijden en conflicten”.

Lees meer
 

YouTube bereikt maandelijks meer dan 7,5 miljoen Belgen

YouTube, het videoplatform van Google, bereikt maandelijks meer dan 7,5 miljoen volwassenen in België. Dat zegt de internetgigant op basis van eigen cijfers van oktober 2020.

Lees meer
 

Seen from Space: Als expositie nu eens de impact voorspelde?

IP Belgium presenteerde de conclusies uit ADSCAN, de nieuwe barometer die reclame-impact meet. De studie startte in januari 2020 en heeft een jaar lang continu radio- en televisiecampagnes gemeten. Space ging dieper in op de studie en de resultaten.

Lees meer
 

PUB en Auxipress publiceren widget rond banken en sociale netwerken

Auxipress publiceerde in samenwerking met PUB een widget over de bank- en verzekeringssector en hun relatie met sociale netwerken. De sector is erg populair op sociale media, vooral op Facebook.

Lees meer
 

Ilse Baele en Mieke Berendsen over weekendmagazines

PUB had een gesprek met Ilse Baele van Mediahuis en Mieke Berendsen van DPG Media over weekendmagazines. "Weekendmagazines van Vlaamse kranten moeten kwalitatief niet onderdoen voor standalone lifestylemagazines in het buitenland."

Lees meer
 

[Magazine Media] Een hechte community – de club van “Motoren en Toerisme”

Sinds 2 jaar maakt nichemagazine Motoren en Toerisme deel uit van De Deeluitgeverij. Tom Vander Sande, hoofdredacteur van het magazine, vertelt aan Magazine Media waarom passie en job ook hand in hand kunnen gaan.

Lees meer
 

[APRILVIS?] Fisheries, het nieuwe magazine van de kustgemeentes

Fisheries wordt de naam van het nieuwe maandelijkse vakblad dat de Belgische kustgemeentes uitbrengen vanaf 1 april. Daartoe zetten ze een eigen uitgeverij op onder de naam Westkantons Fish Media.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Masterclass Online: Voice
20 april 2021 | 09:00 - 12:30
Kantar – Spring Cleaning Reflexions: Where are you with your Purpose?
20 april 2021 | 12:00 - 13:00
Best Brands Awards
20 april 2021 | 20:00 - 22:30
Online Effie Info Class
22 april 2021 | 13:30 - 16:30
CommPass Masterclass Online: Digital Effectiveness
27 april 2021 | 09:00 - 12:30
UBA Discover It: The Sense & Non-Sense of Agile & Digital
29 april 2021 | 13:30 - 14:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.686 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.054
  • vakpers: 622
  • dagbladen: 296
  • huis-aan-huisbladen: 440
  • out-of-home: 1.172
  • digitaal: 1.727
  • radio/TV: 633
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.