RMB en Realytics lanceren een programmatic tv-buying tool op de Belgische markt

FacebookTwitterLinkedIn

In deze tijden van digitale versnelling is de ontwikkeling van nieuwe geautomatiseerde inkoopoplossingen een uitdaging, zowel voor de tv-zenders als hun regies. Als één van de belangrijkste commerciële vertegenwoordigers van lineaire televisie in België wil RMB – via nieuwe technologische tools – een evolutie in gang zetten, zodat elk type klant makkelijk en snel in media kan investeren.

RMB introduceert programmatic tv met Adkymia van Realytics

RMB is ervan overtuigd dat de vooruitgang sneller gaat wanneer tools worden gedeeld. Daarom zet de regie de deur ook open voor externe partners. Het creëren van partnerships maakt immers deel uit van de digitale-transformatiestrategie van RMB. Om een belangrijke stap voorwaarts te zetten in de vereenvoudiging van lineaire tv-buying, gaat RMB een technologisch & datapartnership aan met Realytics. Het bedrijf dat met zijn Adkymia-platform, in 2019 gelanceerd op de Franse markt, uitgroeide tot een referentie op het vlak van programmatic buying.

RMB is de eerste regie die Adkymia op de Belgische markt implementeert. Programmatic tv houdt in dat men lineaire-tv-inventarissen beschikbaar stelt op een DSP (Demand Side Platform). Door de inkoop en planning van lineaire tv-reclameblokken te automatiseren maakt Adkymia daadwerkelijk een einde aan de beperkingen en hindernissen die gepaard gaan met de inkoop van klassieke lineaire tv-reclame.

Valérie Janssens, Development Director bij RMB, licht toe: “We zijn trots op dit technologisch partnership met Realytics, een toonaangevende speler op het vlak van programmatic advertising, die nuttig gebruik wist te maken van RMB’s voorsprong qua API (Application Programming Interface) om deze integratie vlot te laten verlopen. Met dit partnership blijven we ons doel nastreven om media-buying te vereenvoudigen met gebruiksvriendelijke tools, die berekend zijn op elke nieuwe marktontwikkeling.”

Guillaume Belmas, CEO en medeoprichter van Realytics, vult aan: “We zijn blij dat we – dankzij onze samenwerking met de regie RMB – de toegankelijkheid van programmatic tv kunnen uitbreiden naar de Europese markt, en dat de Belgische adverteerders makkelijker toegang krijgen tot het lineaire tv-kanaal op de zenders van RMB.”

Een oplossing voor alle Belgische of internationale kopers vanaf mei

Adkymia geeft alle kopers die het medium TV willen integreren volgens de digital codes toegang tot een inventaris van meerdere regies, en dit in een premium, brandsafe en volledig transparante broadcasting context. Alle lineaire tv-kanalen gecommercialiseerd door RMB worden via Adkymia aangeboden: La Une, Tipik, AB3, ABXPLORE en LN24. De commercialisering van geautomatiseerde tv-campagnes via Adkymia op de lineaire zenders in regie bij RMB gaat van start in mei.

RMB is ook van plan de Adkymia-oplossing te benutten om nieuwe markten aan te boren: dankzij de automatisering van de aankoopprocessen van tv-reclame kunnen alle adverteerders – ook die met een beperkt budget – het medium tv uitproberen.