MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van de afgelopen week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle informatie over Belgische en Luxemburgse media.

Aan reclameregies die ons nog geen tarieven en kalenders voor 2021 hebben doorgestuurd, vragen we om ons dit zo snel mogelijk te bezorgen.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

22/02/2021

Knack viert verjaardag met de geschiedenis van 50 jaar journalistiek in een dubbeldik nummer

Op 18 februari 1971 verscheen het eerste nummer van Knack. Vijftig jaar later presenteert het magazine een dubbeldik jubileumnummer waarin het herinneringen ophaalt en roert in de grote onderzoekdossiers die werden gebracht.

Lees meer
 

Clear Channel ontwikkelt innovatieve oplossing die de drive-to-store effectiviteit meet van (D)OOH campagnes

Clear Channel pakt uit met een drive-to-store oplossing die mobiele locatiegegevens gebruikt om de correlatie tussen (D)OOH campagnes en drive-to-store te meten. De oplossing maakt gebruik van gegevens die zijn verzameld door start-up Accurat.

Lees meer
 

CAZ 2 wordt VTM GOLD en brengt elke dag de grootste VTM-klassiekers

Op 1 maart maakt televisiezender CAZ 2 plaats voor VTM GOLD. De zender krijgt een nieuwe naam en een nieuwe look en brengt elke dag fictie- en entertainmentprogramma’s uit de VTM-geschiedenis op het scherm.

Lees meer
 

CSA geeft Bel RTL waarschuwing vanwege gebrek aan productie van eigen inhoud

De Conseil Supérieur de l'Audiovisuel heeft Inadi, uitgever van Bel RTL, een waarschuwing gegeven voor het niet respecteren van zijn toezegging om tijdens het boekjaar 2019 minstens 80% van de inhoud zelf te produceren.

Lees meer
 

Vincent Delcorps wordt de nieuwe hoofdredacteur van CathoBel

Vincent Delcorps wordt vanaf 1 april de nieuwe hoofdredacteur van CathoBel, de multimediagroep van de katholieke kerk in Franstalig België. Hij volgt Jean-Jacques Durré op en zal samen met Cyril Becquart de algemene leiding op zich nemen.

Lees meer
 

Belga en Prezly werken samen voor de verspreiding van persberichten en voor de opvolging van persartikels (monitoring)

Belga kondigt de samenwerking aan met Prezly voor de integratie van het Belga-platform en de PR-software van Prezly. De nieuwe integratie brengt automatisch artikels uit het Belga.press-abonnement van gebruikers over naar hun Prezly-account.

Lees meer
 

Australië overlegt met Facebook na nieuwsblokkade

De Australische regering heeft laten weten niet te willen terugkomen op het wetsvoorstel dat heeft geleid tot een nieuwsblokkade op Facebook voor Australiërs. Er wordt verder overlegd met Facebook, aldus minister van Financiën Josh Frydenberg.

Lees meer
 

Media Marketing Delhaize organiseert webinar over (e-)CRM

Op donderdag 25 februari organiseert Media Marketing Delhaize (MMD) een gratis webinar over (e-)CRM. Verschillende tips en tricks zullen aangereikt worden om het maximale rendement te halen uit gepersonaliseerde communicatie.

Lees meer
 

AdSomeNoise organiseert digitale networking en discussie events via Clubhouse

Als experiment organiseert AdSomeNoise enkele Clubhouse-sessies onder de noemer “Mekkeren over marketing”. De eerste sessie heeft plaats op 22 februari en de tweede sessie is gepland op 1 maart.

Lees meer
 

Take A Break: “People, Planet and Marketers”

[Provided by PUB] Het wordt dringend tijd dat marketers het heft in handen nemen. Tine Ryssaert (Danone EDP Belgium) en Wim Vermeulen (Bubka) bogen zich over dit probleem. Het resultaat? Een Take A Break, in samenwerking met PUB, op 2 maart om 13u.

Lees meer
 

UMA Benchmark Digital Media Investments 2020: Binnen een sterk dalende markt groeit het marktaandeel van de online kanalen tot 28,1%

De mediabureaus van de UMA, samen met de agentschappen AdSomeNoise, blue2purple, Pivott en Ogilvy Social.Lab, hebben het driemaandelijkse rapport uitgebracht over de investeringen in digitale kanalen in 44 verschillende economische sectoren.

Lees meer
 

Space Essentials over MDB Nielsen 2020: Investeringen in offline media dalen met 15%

Deze Space Essentials maakt de balans op van de waarde van offline media-investeringen in België in 2020. Bron van de gegevens is de kwantitatieve MDB reclame-registratie van Nielsen. Globaal genomen wordt er een daling van 15% opgetekend.

Lees meer
 

Seen from Space: Een reclamevideo op Facebook is als digitale affichage

Een studie van TVision, Lumen Research en Ebiquity beoordeelt "de werkelijke kosten voor aandacht in advertenties". Een van de opvallendste conclusies uit het onderzoek is "een reclamevideo op Facebook is als digitale affichage".

Lees meer
 

Jobs

Freelance Contract
MeDirect
Account Manager
BRUZZ
Broadcast Account Manager
Havas Media Belgium
PR Consultant
All Colors of Communication
Head of Production
Maison Moderne
Head of Content Strategy
Maison Moderne
Meer jobs
 
 

Agenda

Custo Sessie: Journalistieke aanpak met Bart Lombaerts en Chris Van Gils
22 februari | 13:30 - 16:30
C² Business Case met Annik Dirkx (Lantis)
23 februari | 12:00 - 13:30
Soniq – The Audio Celebration
25 februari | 08:45 - 10:00
Webinar Media Marketing Delhaize: (e-)CRM
25 februari | 09:00 - 10:00
Social Media Summit
25 februari | 12:45 - 18:00
UBA Book It: Respond!
26 februari | 13:30 - 14:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.615 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.055
  • vakpers: 618
  • dagbladen: 284
  • huis-aan-huisbladen: 440
  • out-of-home: 1.167
  • digitaal: 1.685
  • radio/TV: 599
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.