Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.
Graag vestigen we uw aandacht op MAGnify, het jaarlijkse evenement van WE MEDIA. Een voormiddag met internationale en nationale sprekers over de kracht van magazines. Wil u er graag bij zijn op donderdag 3 oktober in Zaventem? Schrijf u dan in via www.magnify.be.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
23/09/2019
|
|
|
|
|
|
‘Slide van de week’ gaat naar Remon Buter van GroupM, die in addressable tv niet het werkelijke doel van tv ziet. Dat zei hij tijdens het Future TV Advertising Forum, een event van internationale omvang dat voor het eerst in de Benelux plaatsvond.
Lees meer
|
|
|
|
Voortaan kunnen lezers elke donderdag TechTijd en L’Echo Disrupt ontvangen, een nieuwsbrief samengesteld door technologiejournalisten met het laatste nieuws rond technologie en innovatie.
Lees meer
|
|
|
|
Voor het tweede jaar op rij sluit MAGnify af met een debat over een actueel onderwerp. Dit jaar staan fake news en aanverwanten centraal. Moderator van dienst is Danny Devriendt. Hij geeft in een preview zijn kijk op de zaak.
Lees meer
|
|
|
|
Stijlvol Wonen presenteert SWipe, een interactieve online tool die het het mogelijk maakt eigen moodboards samen te stellen met favoriete interieurfoto’s en de kans biedt om contact te leggen met interieurprofessionals in België en Nederland.
Lees meer
|
|
|
|
De Belgische immosite Zimmo lanceert de Zimmo Prijswijzer. De online schattingstool heeft in tegenstelling tot andere tools slechts drie variabelen nodig om een schatting van de woning te maken: adres, bouwjaar en bewoonbare oppervlakte.
Lees meer
|
|
|
|
Naar aanleiding van de start van het academiejaar bieden Belfius, Proximus en Le Soir aan alle masterstudenten een gratis tweejarig digitaal abonnement aan op Le Soir.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Volgens de nieuwe CIM-cijfers kenden zowel de Nederlandstalige als Franstalige kranten een sterke toename in hun lezersbereik. In Vlaanderen blijft Het Laatste Nieuws de nummer één, aan Franstalige zijde is er een sterke stijging voor L’Echo (+96%).
Lees meer
|
|
|
|
Roularta plukt de vruchten van haar doorgedreven abonnementenpolitiek, zowel online als offline, met stijgende bereikcijfers voor zowel de business- als vrouwenbladen. Met al haar titels samen bereikt de groep 43% van alle Belgen.
Lees meer
|
|
|
|
Uit de cijfers van de CIM Persstudie concludeert DPG Media dat hun nieuwsmerken hun positie verstevigen dankzij de digitale groei, Het Laatste Nieuws het grootste Belgische nieuwsmerk blijft en de helft van de Vlamingen één van hun magazines leest.
Lees meer
|
|
|
|
Met 3.011.000 lezers is Metro volgens de nieuwe CIM-cijfers de krant met het grootste totaal bereik. De Franstalige editie staat op één in het Franstalig landsgedeelte, terwijl de Nederlandstalige editie haar positie in de Vlaamse top drie versterkt.
Lees meer
|
|
|
|
Uitgeverij InterMedia, Kempenklok en Folderbezorging.be profileren zich niet langer als aparte ondernemingen, maar gaan voortaan door het leven als één groep: InterMedia.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Radio blijft het goed doen. Bij DPG Media lanceerden ze met Willy zelfs een digitaal broertje voor Qmusic en Joe. Wat maakt dat we, ondanks de concurrentie van andere audiospelers, blijven geloven in de kracht van dit medium?
Lees meer
|
|
|
|
|
91% van de Belgen leest reclamefolders en spendeert hier wekelijks gemiddeld 19 minuten aan. 54% leest zowel papieren als digitale folders. Dat blijkt uit een bevraging in april door marktonderzoeksbureau Profacts in opdracht van BD myShopi.
Lees meer
|
|
|
|
De tekst is geactualiseerd op basis van de uitspraken van de voorbije 17 jaar en houdt rekening met de verdergaande digitalisering en de maatschappelijke aandacht voor fake news. WE MEDIA presenteert kort de belangrijkste punten.
Lees meer
|
|
|
|
Vectaury, het Franse bedrijf gespecialiseerd in drive-to-store marketing, kondigt de opening van een kantoor in Brussel aan. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft Benjamin Sekkai zijn strepen verdiend bij Belgische reclameregies en mediabureaus.
Lees meer
|
|
|
|
Het Belgische PR-bureau Famous Relations verwelkomt Stéphanie Van Bets als nieuwe Senior PR Manager. Onder Managing Partner Liesbeth Pyck zal ze zich ontfermen over klanten als Proximus, Coca-Cola en Kom op tegen Kanker.
Lees meer
|
|
|
|
De Advertiser Personality of the Year is een initiatief van de UBA en PUB dat elk jaar een adverteerder bekroont die als rolmodel kan dienen vanwege zijn of haar professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak.
Lees meer
|
|
|
|
De Brusselse regering wil meewerken aan de invoering van 5G via een versoepeling van de emissienorm. Het Waals regeerakkoord gaat er vanuit dat de bestaande normen in stand gehouden worden. Problematisch, aldus Vandermeersch.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
23 september 2019 | 09:30 - 24 september 2019 | 17:00
|
24 september 2019 | 09:30 - 18:00
|
24 september 2019 | 12:00 - 14:00
|
24 september 2019 | 14:00 - 17:00
|
25 september 2019 | 11:30 - 14:00
|
25 september 2019 | 13:30 - 23:00
|
26 september 2019 | 09:00 - 12:30
|
26 september 2019 | 12:30 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.816 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.135
- vakpers: 648
- dagbladen: 310
- huis-aan-huisbladen: 586
- out-of-home: 1.143
- digitaal: 1.752
- radio/TV: 530
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|