MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Graag vestigen we uw aandacht op MAGnify, het jaarlijkse evenement van WE MEDIA. Een voormiddag met internationale en nationale sprekers over de kracht van magazines. Wil u er graag bij zijn op donderdag 3 oktober in Zaventem? Schrijf u dan in via www.magnify.be.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens van Belgische en Luxemburgse media? Klik hier voor meer info over onze database, of contacteer ons voor een proefabonnement.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

23/09/2019

Slide van de week: Remon Buter (GroupM) op het Future TV Advertising Forum

‘Slide van de week’ gaat naar Remon Buter van GroupM, die in addressable tv niet het werkelijke doel van tv ziet. Dat zei hij tijdens het Future TV Advertising Forum, een event van internationale omvang dat voor het eerst in de Benelux plaatsvond.

Lees meer
 

De Tijd en L’Echo lanceren newsletter over technologie

Voortaan kunnen lezers elke donderdag TechTijd en L’Echo Disrupt ontvangen, een nieuwsbrief samengesteld door technologiejournalisten met het laatste nieuws rond technologie en innovatie.

Lees meer
 

Danny Devriendt over post truth: “Iedereen voelt dat het erover gaat, maar hoe trek je het recht?”

Voor het tweede jaar op rij sluit MAGnify af met een debat over een actueel onderwerp. Dit jaar staan fake news en aanverwanten centraal. Moderator van dienst is Danny Devriendt. Hij geeft in een preview zijn kijk op de zaak.

Lees meer
 

SWipe: de nieuwe inspiratietool van Stijlvol Wonen

Stijlvol Wonen presenteert SWipe, een interactieve online tool die het het mogelijk maakt eigen moodboards samen te stellen met favoriete interieurfoto’s en de kans biedt om contact te leggen met interieurprofessionals in België en Nederland.

Lees meer
 

Zimmo lanceert de nieuwe schattingstool Zimmo Prijswijzer

De Belgische immosite Zimmo lanceert de Zimmo Prijswijzer. De online schattingstool heeft in tegenstelling tot andere tools slechts drie variabelen nodig om een schatting van de woning te maken: adres, bouwjaar en bewoonbare oppervlakte.

Lees meer
 

Le Soir nodigt studenten uit om kwaliteitsinformatie te consumeren

Naar aanleiding van de start van het academiejaar bieden Belfius, Proximus en Le Soir aan alle masterstudenten een gratis tweejarig digitaal abonnement aan op Le Soir.

Lees meer
 

Jobs

Campaign Expert
RMB
Meer jobs
 
 

CIM Persstudie: sterke stijging in lezersbereik voor Belgische kranten

Volgens de nieuwe CIM-cijfers kenden zowel de Nederlandstalige als Franstalige kranten een sterke toename in hun lezersbereik. In Vlaanderen blijft Het Laatste Nieuws de nummer één, aan Franstalige zijde is er een sterke stijging voor L’Echo (+96%).

Lees meer
 

CIM Persstudie: analyse Roularta

Roularta plukt de vruchten van haar doorgedreven abonnementenpolitiek, zowel online als offline, met stijgende bereikcijfers voor zowel de business- als vrouwenbladen. Met al haar titels samen bereikt de groep 43% van alle Belgen.

Lees meer
 

CIM Persstudie: analyse DPG Media

Uit de cijfers van de CIM Persstudie concludeert DPG Media dat hun nieuwsmerken hun positie verstevigen dankzij de digitale groei, Het Laatste Nieuws het grootste Belgische nieuwsmerk blijft en de helft van de Vlamingen één van hun magazines leest.

Lees meer
 

CIM Persstudie: analyse Metro

Met 3.011.000 lezers is Metro volgens de nieuwe CIM-cijfers de krant met het grootste totaal bereik. De Franstalige editie staat op één in het Franstalig landsgedeelte, terwijl de Nederlandstalige editie haar positie in de Vlaamse top drie versterkt.

Lees meer
 

InterMedia integreert Kempenklok en Folderbezorging.be

Uitgeverij InterMedia, Kempenklok en Folderbezorging.be profileren zich niet langer als aparte ondernemingen, maar gaan voortaan door het leven als één groep: InterMedia.

Lees meer
 

Wat wordt de toekomst van radio?

[Provided by PUB] Radio blijft het goed doen. Bij DPG Media lanceerden ze met Willy zelfs een digitaal broertje voor Qmusic en Joe. Wat maakt dat we, ondanks de concurrentie van andere audiospelers, blijven geloven in de kracht van dit medium?

Lees meer
 

BD myShopi: 9 op de 10 Belgen leest reclamefolders

91% van de Belgen leest reclamefolders en spendeert hier wekelijks gemiddeld 19 minuten aan. 54% leest zowel papieren als digitale folders. Dat blijkt uit een bevraging in april door marktonderzoeksbureau Profacts in opdracht van BD myShopi.

Lees meer
 

Code van de Raad voor de Journalistiek herwerkt en geactualiseerd

De tekst is geactualiseerd op basis van de uitspraken van de voorbije 17 jaar en houdt rekening met de verdergaande digitalisering en de maatschappelijke aandacht voor fake news. WE MEDIA presenteert kort de belangrijkste punten.

Lees meer
 

Vectaury opent zijn eerste kantoor in België, onder leiding van Benjamin Sekkai

Vectaury, het Franse bedrijf gespecialiseerd in drive-to-store marketing, kondigt de opening van een kantoor in Brussel aan. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft Benjamin Sekkai zijn strepen verdiend bij Belgische reclameregies en mediabureaus.

Lees meer
 

Stéphanie Van Bets sluit aan bij Famous Relations

Het Belgische PR-bureau Famous Relations verwelkomt Stéphanie Van Bets als nieuwe Senior PR Manager. Onder Managing Partner Liesbeth Pyck zal ze zich ontfermen over klanten als Proximus, Coca-Cola en Kom op tegen Kanker.

Lees meer
 

Wie wordt de Advertiser Personality of the Year?

De Advertiser Personality of the Year is een initiatief van de UBA en PUB dat elk jaar een adverteerder bekroont die als rolmodel kan dienen vanwege zijn of haar professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak.

Lees meer
 

Ivan Vandermeersch over 5G in Brussel en Wallonië: snelheid is de inzet

De Brusselse regering wil meewerken aan de invoering van 5G via een versoepeling van de emissienorm. Het Waals regeerakkoord gaat er vanuit dat de bestaande normen in stand gehouden worden. Problematisch, aldus Vandermeersch.

Lees meer
 

Agenda

SingularityU Brussels Summit
23 september 2019 | 09:30 - 24 september 2019 | 17:00
Grow Together
24 september 2019 | 09:30 - 18:00
BMMA Lunch: Guillaume Boutin
24 september 2019 | 12:00 - 14:00
MediaNet Vlaanderen: Blockchain in de mediasector
24 september 2019 | 14:00 - 17:00
C² Event: Propaganda 2.0
25 september 2019 | 11:30 - 14:00
Effie Awards
25 september 2019 | 13:30 - 23:00
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
26 september 2019 | 09:00 - 12:30
ICT Nspire
26 september 2019 | 12:30 - 19:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.816 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.135
  • vakpers: 648
  • dagbladen: 310
  • huis-aan-huisbladen: 586
  • out-of-home: 1.143
  • digitaal: 1.752
  • radio/TV: 530
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.