Le Soir nodigt studenten uit om kwaliteitsinformatie te consumeren

FacebookTwitterLinkedIn

Ter gelegenheid van het nieuwe academiejaar bieden Belfius, Proximus en Le Soir aan alle masterstudenten een 2-jarig digitaal abonnement op Le Soir aan. “Het initiatief is bedoeld om jongeren eraan te herinneren om informatie op een betrouwbare manier te consumeren en niet alleen via sociale media waar het risico op fake news veel groter is”, aldus Thomas Barvais, marketingdirecteur van Le Soir.

Studenten hebben gratis toegang (normaal 14 euro per maand) tot kwalitatieve inhoud van meer dan 100 journalisten en columnisten op hun smartphone, tablet of computer. Dit moet hen helpen een wereld in verandering te begrijpen op economisch, democratisch en klimatologisch gebied, waar zij de toekomst van zullen uitmaken.

“We willen met nederigheid, maar tegelijk met passie elke jongere helpen om de Belgische en internationale samenleving beter te ontcijferen. Dit zonder af te wijken van de waarden die al meer dan 130 jaar deel uitmaken van onze maatschappij: onafhankelijkheid en strengheid. Le Soir richt zich op kwaliteit, onderzoek en burgerschap door iedereen ideeën aan te reiken om zijn kritisch denken te ontwikkelen. De evolutie van ons redactionele project begeleidt jonge mensen die zich focussen op de toekomst en zich meer richten op oplossingen dan op bevindingen”, zegt Christophe Berti, hoofdredacteur van Le Soir.

Om zich vrijblijvend op deze actie te abonneren, kunnen de masterstudenten surfen naar lesoir.be en zich als student identificeren met behulp van hun studentenkaart.