MediaSpecs News 115

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs viert 10 jaar!

Beste mediavrienden,

Vandaag vieren wij de tiende verjaardag van MediaSpecs! Dag op dag tien jaar geleden werd ZenithOptimedia onze eerste abonnee.

Ter gelegenheid hiervan organiseren we vanmiddag in Wiels het seminarie Media & Communities. Vanavond maken we er een echt verjaardagsfeest van met alle sympathisanten op dezelfde plaats.

Naast hard feesten wordt er ook nog hard gewerkt: zo kreeg onze database vorige maand een nieuwe lay-out en presentatie waarbij de nadruk ligt op nog meer gebruiksvriendelijkheid voor onze trouwe gebruikers. Eens te meer is de techniek weer “state of the art”.

In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van februari.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Liza Renders

MediaSpecs 10

Medialaan en de Persgroep Publishing worden één bedrijf

Medialaan en de Persgroep Publishing smelten samen tot één mediabedrijf. De overdracht van de Medialaan-aandelen van Roularta naar De Persgroep is nu definitief. De Persgroep wordt zo de enige aandeelhouder van Medialaan.

Lees meer
 

Roularta rondt de verkoop af van zijn aandeel in Medialaan

Roularta heeft de verkoop afgerond van zijn participatie van 50% in Medialaan aan De Persgroep. Na de goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteit stond niets de transactie nog in de weg.

Lees meer
 

Nieuw bij Mediahuis: Pas Uit

Pas Uit is een nieuw lifestylemagazine dat drie keer per jaar bij Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen zit en voor adverteerders regionale mogelijkheden biedt via 11 verschillende edities.

Lees meer
 

Krant van West-Vlaanderen herschikt zijn edities

Krant van West-Vlaanderen herschikt zijn edities en gaat van 11 naar 8 lokale kranten. Door deze veranderingen zijn ook de reclametarieven gewijzigd.

Lees meer
 

Okra Magazine in een nieuw jasje

Okra Magazine gaat voor een nieuwe look. Het magazine voor de 55-plusser doet zowel aanpassingen aan de vorm als aan de inhoud. Zo krijgt het een iets kleiner formaat en elke maand een uitneembaar dossier.

Lees meer
 

Publifer introduceert proof of display

Publifer finaliseerde de upgrade van zijn digitale schermen in stations. Het aantal schermen is verhoogd en er zijn ook vijf nieuwe stations toegevoegd: Aalst, Sint-Niklaas, Brussel-Schuman, Liège-Palais en Aarlen.

Lees meer
 

PUB haalt met MediaSchool een nieuwe aandeelhouder aan boord

Na de overnames van CB News en INfluencia in Frankrijk treedt MediaSchool nu toe tot het kapitaal van TheNewPub (uitgever van PUB Magazine) in België. De groep versterkt zo haar positie in de Europese mediamarkt.

Lees meer
 
Belgian Corporate Video Festival

Resultaten CIM Radio golf 2017-3: VRT verliest, Medialaan groeit

De VRT-radiozenders hebben in de laatste vier maanden van vorig jaar licht aan marktaandeel verloren. De Medialaan-zenders Qmusic en Joe gingen er dan weer allebei op vooruit. Dat blijkt uit de meest recente CIM-cijfers.

Lees meer
 

IP Radio versterkt zijn Nederlandstalig aanbod met 5 nationale DAB+ zenders

Onder de naam Blast biedt IP Radio al zijn DAB+ zenders samen aan in één package, voor een campagne van minimum één week. Het gaat om de zenders VBRO, VBRO Evergreen, Family Radio, Club FM en TOPradio.

Lees meer
 

Sven Gatz lanceert tweede oproep voor lokale radio’s

Sven Gatz heeft een nieuwe oproep gelanceerd voor kandidaten die erkend willen worden als lokale radio. Het gaat om een tweede oproep voor frequentiepakketten waarvoor in de eerste ronde geen erkenning werd toegewezen.

Lees meer
 

Hit FM uit ether gehaald na misleidende informatie

De nieuwe vrouwenradio Hit FM moet al uit de ether. Op vraag van TOPradio schorst de Raad van State de erkenning van Hit, omdat die loog over een samenwerking met Flair.

Lees meer
 

JCDecaux lanceert SmartBrics

JCDecaux België-Luxemburg is trots om SmartBrics te lanceren. Deze geautomatiseerde planningstool laat toe om out-of-home campagnes op een ultra-flexibele manier in te plannen.

Lees meer
 

JCDecaux haalt contract deelfietsen stad Luxemburg binnen met 100% elektrische fietsen

JCDecaux heeft na een openbare aanbesteding het contract voor elektrische deelfietsen gewonnen van de stad Luxemburg voor een periode van 10 jaar.

Lees meer
 

Sharingbox Media: het eerste fygitale netwerk

Sharingbox, de Europese marktleider van digitale fotobooths, lanceert een eigen reclameregie. De Belgische onderneming kondigt het eerste out-of-home communicatienetwerk aan met zowel een fysiek als digitaal luik.

Lees meer
 

Bpost viert de eerste verjaardag van Welcome Media en lanceert bpost media

De positieve resultaten van Welcome Media, de mediaregie van bpost, leiden tot de creatie van bpost media. Dat is een competentiecenter volledig gericht op innovatie en de verspreiding van kennis over in-home advertising.

Lees meer
 

Nieuwe RMB-organisatie vanaf 3 april

Om in te spelen op de uitdagingen van de huidige media- en reclamemarkt, zal RMB, zoals aangekondigd in oktober vorig jaar, vanaf 3 april overschakelen op een nieuwe structuur.

Lees meer
 

Nieuwe structuur bij IPM Group

IPM Group reorganiseert zijn B2B-unit voortaan rond 6 onafhankelijke business units: IPM Advertising, Marketing, Immo, Ad Operations, Innovation en Proxipub.

Lees meer
 

Jos Donvil nieuw gedelegeerd bestuurder van Editions de l’Avenir

De raad van bestuur van Editions de l’Avenir heeft Jos Donvil benoemd tot gedelegeerd bestuurder. Hij volgt Eric Schonbrodt op die zelf had aangegeven het bedrijf te willen verlaten.

Lees meer
 

Thierry Van Zeebroeck krijgt Life Time Achievement Award van BAM, ook 5 nieuwe Master Marketeers bekroond

Ook dit jaar bekroont BAM een autoriteit met de Life Time Achievement Award. Deze eer is weggelegd voor Thierry Van Zeebroeck, voormalig CEO van de Var.

Lees meer
 

Boek Sara Vercauteren: Geen commentaar, 101 tips voor woordvoerders en persverantwoordelijken

Sara Vercauteren, woordvoerster bij Medialaan, brengt haar boek "Geen commentaar" op donderdag 22 maart uit met een inspiratieavond in Antwerpen. In het boek vertelt ze over haar ervaringen in de wereld van journalisten.

Lees meer
 

AMMA Awards: indienen dossiers kan nog tot 2 maart

Op donderdag 17 mei is het weer zover: de gala-avond van de AMMA Awards. Maar eerst moeten er uiteraard nog dossiers worden ingediend. De deadline hiervoor werd verlengd tot vrijdag 2 maart, ten laatste om middernacht.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

maart 2018
115
publifer jpg
 

Jobs

Meer jobs

Agenda

AMMA Research & Innovation Session
13 maart 2018 | 09:00 - 12:30
UBA Trends Day
15 maart 2018 | 08:30 - 18:30
Best Brands Awards
22 maart 2018 | 18:30 - 23:30
Meer activiteiten
welcome media
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.936 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.150
  • vakpers: 660
  • dagbladen: 329
  • huis-aan-huisbladen: 663
  • out-of-home: 959
  • radio/TV: 601
  • digitaal: 1.884

Nieuwe abonnees: Bond Beter Leefmilieu (adverteerder) en COMtext (PR-bureau).

 
Wavemaker Banner
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.