Bpost viert de eerste verjaardag van Welcome Media en lanceert bpost media

FacebookTwitterLinkedIn

Welcome Media, de mediaregie van bpost gespecialiseerd in in-home advertising, vierde onlangs zijn eerste verjaardag.

Met de creatie van Welcome Media werden de strategische troeven relevantie, emotie en activatie opnieuw verankerd in het DNA van in-home advertising. En de resultaten lieten niet op zich wachten: de realisaties overschreden de commerciële objectieven en Welcome Media werd ontvangen als tweede grootste leverancier van adressen op de markt. Daarbovenop is er het succes van OptiTouch, de nieuwe planningstool voor mediabureaus die toelaat hun doelgroepgerichte campagnes in enkele muisklikken te optimaliseren.

Welcome Media heeft zich daarnaast versterkt op vlak van expertise. Enerzijds een media-expertise, waaronder de uitvoering van nieuwe studies en meer dan 100 pre- en posttests. Anderzijds een data-expertise om de pertinentie van campagnes te optimaliseren. En tot slot de ontwikkeling van nieuwe oplossingen met het oog op de combinatie van zowel digitale als tastbare campagnes.

Deze positieve resultaten aangevuld met de interesse van de markt hebben bpost dan ook overtuigd nog sterker te investeren in de gekozen aanpak van Welcome Media. Hoe? Door de creatie van bpost media, een competentiecenter volledig gericht op innovatie en de verspreiding van kennis over in-home advertising met onder andere media-experten, data services, solution development en insights & communication.

Pierre Bertrand, Director bpost media en CEO Welcome Media: “Wij investeren in een media van de toekomst. Een media die het digitale versterkt en die perfect in lijn ligt met de nieuwe behoeften van de consument: deze media is gepersonaliseerd, respecteert de consument, biedt controle en waarde. De creatie van bpost media laat Welcome Media bovendien toe om zich, als afzonderlijke filiaal, volledig te focussen op zijn rol als partner van agentschappen”.