Thierry Van Zeebroeck krijgt Life Time Achievement Award van BAM, ook 5 nieuwe Master Marketeers bekroond

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
thierry van zeebroeck

Elk jaar worden er enkele nieuwe Master Marketeers bekroond voor hun toewijding en inzet op vlak van marketing. Er wordt regelmatig ook een Lifetime Achievement Award uitgereikt. De Master Marketeers zijn ondernemers of personen die marketing op managementniveau uitoefenen en vanuit die functie het vak naar een hoger niveau tillen.

“De Master Marketeers zijn een think tank van professionals die geloven dat marketing duurzame, economische en maatschappelijke ontwikkelingen creëert voor organisaties en mensen. Ontwikkelingen waarover we graag nadenken, debatteren en communiceren. Het levert nieuwe inzichten op die we graag delen en stimuleren.”

Ook dit jaar bekroont BAM een autoriteit met de Life Time Achievement Award. Deze eer is weggelegd voor Thierry Van Zeebroeck, voormalig CEO van de Var.

“Thierry verdient dit voor zijn baanbrekend werk om radio als een state-of-the-art medium te positioneren en te promoten. Hij zorgde tevens voor een unicum: alle regies werkten intens samen. Thierry heeft altijd inspanningen geleverd om het vak actief te promoten. Hij oefende eveneens meerdere functies uit bij marketing- en communicatieverenigingen.”

De vijf nieuwe Master Marketeers voor 2018 zijn:

  • Stefaan Bettens (CEO – Jet Import)
  • Bert Denis (Chief Strategy Officer – TBWA Group)
  • Bernard Deryckere (ex General Manager – Alpro)
  • Ignace Heyman (COO – Lotus Bakeries)
  • Jorn Socquet (VP Marketing USA – AB InBev)

Erkenningsprocedure

Deel uitmaken van deze selecte groep kan pas na een streng selectieprogramma dat zijn criteria put uit een combinatie van ervaring, vorming en uitstraling.

Voor dit initiatief werden specifieke statuten en een inschrijvingsdossier uitgewerkt. Het dossier laat een kandidaat toe voor zichzelf te bepalen of hij voldoet aan de toelatingscriteria. Assessoren hebben een gesprek met de kandidaten en brengen hun bevindingen voor de groep van huidige Master Marketeers, die finaal een beslissing tot toelating nemen.

Bij benoeming wordt de naam van de Master Marketer in het Register van Master Marketeers opgenomen. Deze titel is persoonlijk en kan niet worden gevoerd door bedrijven, instellingen of organisaties waar de Master Marketer voor werkt. De Master Marketer is gerechtigd zich zo te noemen, door de hoofdletters MM achter zijn familienaam te vermelden.