Publifer introduceert proof of display

FacebookTwitterLinkedIn

Publifer heeft sinds januari een upgrade van het volledige park van de digitale schermen in de stations gefinaliseerd. Het aantal schermen is verhoogd van 122 naar 130 full HD-schermen, en er zijn meteen ook 5 nieuwe stations toegevoegd. Voortaan kunnen adverteerders ook digitale content uitzenden in de stations van Aalst, Sint-Niklaas, Brussel-Schuman, Liège-Palais en Aarlen. De DNN-schermen hebben een potentieel van 5,7 miljoen contacten per week. Dit komt overeen met 58% van alle wekelijkse treinreizigers.

Frederic Van Dessel, Sales & Strategic Director: “We versterken zowel onze aanwezigheid in het noorden met centrumsteden als Aalst en Sint-Niklaas, alsook in het zuiden van het land met locaties in Luik en Aarlen. Het station Liège Palais geeft reizigers onmiddellijke toegang tot de Place Saint-Lambert en de vele winkelstraten in het centrum van Luik. Met Aarlen breiden we de dekking in de provincie Luxemburg verder uit en voegen we ongeveer 50.000 contacten per week toe. Tot slot hebben we ook gekozen om in Brussel-Schuman twee digitale schermen te plaatsen. Dit versterkt het business premium pack, waardoor we voortaan in alle stations de combinatie van papier en digitaal aanbieden”.

De nieuwe schermen behoren tot de top van wat er vandaag beschikbaar is op de markt. Buiten de behuizing is alles vernieuwd: volledig nieuwe displays, nieuwe bekabeling, nieuwe players en een volledig op maat gemaakt monitoringsysteem.

Alle schermen zijn met supersnelle breedband connecties verbonden met het datacenter in Zaventem. Voeg daar de 2x2Gbit internet connectie aan toe en deze schermen zijn klaar om streaming content te verwerken.

Frédéric Monfort, ICT & Digital Expert: “Door zowel de hardware als de software te monitoren op éénzelfde platform, kunnen we nagaan of de advertentie niet alleen goed wordt uitgezonden door de player, maar ook goed wordt weergegeven op het scherm. Daar waar de markt vandaag hoofdzakelijk werkt met proof of play (= correct uitgezonden door de player) leggen we vandaag de lat hoger en gaan we over tot een proof of display (= correct weergegeven op het scherm)”.