Nieuwe structuur bij IPM Group

FacebookTwitterLinkedIn

IPM Group wordt een “e-commerce-informatiebedrijf en een Marketing Factory”. De projecten die momenteel lopen, zijn technologiegericht en hebben tot doel de digitale transformatie te begeleiden en te ondersteunen. Deze ommezwaai wordt o.a. gerechtvaardigd door de geleidelijke verankering van de betalende digitale pers, de groei van het digitaal bereik, de transformatie van de regie in een ‘Marketing Factory’ en de verantwoordelijkheid voor de RTBF-websites.

In het kader van de diversificatie van de activiteiten reorganiseert de B2B-unit zich voortaan rond 6 onafhankelijke business units:

  1. BU IPM Advertising – onder leiding van Emmanuel Denis
  2. BU Marketing – onder leiding van Jean-François Buslain
  3. BU Immo – onder leiding van Jean Libbrecht
  4. BU Ad Operations – onder leiding van Henry Visart
  5. BU Innovation – onder leiding van Thomas Biot
  6. BU Proxipub – onder leiding van Olivier Rousseaux

Deze structurele ingrepen zijn erop gericht IPM te positioneren als expert in de domeinen waar elke BU zich op toelegt, waarbij het de bedoeling is om klanten en prospecten het beste rendement te bieden in termen van technologie, product, dienst, innovatie, marketing en communicatie.

IPM Advertising versterkt zich bovendien met enkele nieuwkomers: Sébastien Gierech en Claudia Poireau zijn benoemd tot Sales Digital Manager, Aurélie Renquet bekleedt de functie van Account Manager binnen de afdeling National Sales en Frédéric De Decker vervoegt de Paris Match ploeg in de hoedanigheid van Sales Manager naast Michel Druart en Jean-Pierre Tordeurs.

Deze nieuwe structuur stelt zich tot doel:

  1. de huidige relaties met de mediapartners verder uit te bouwen en te verstevigen;
  2. nieuwe klanten te werven door middel van een analyse van hun mediaconsumptie en het opzetten van een strategie van herneming van IPM-merken in hun mediaplannen;
  3. de crossmediale aanpak te versterken om een verrijkt aanbod voor te stellen.

IPM Immo (Logic Immo, vastgoedsupplementen verbonden aan La Libre Belgique en La DH/ Les Sports) heeft een ‘Home’ cel op poten gezet die zich volledig toelegt op alle klanten en prospecten verbonden met de woningsector. De BU Innovation is een cel waarin participatief platform, digitale transformatie, digitale club en collectief inzicht zich vermengen. Deze cel gaat resoluut voor de ontwikkeling van tools, oplossingen en aanbiedingen die in verschillende domeinen de innovatie willen stimuleren.