Mindshare verlengt zijn partnership met Unilever

FacebookTwitterLinkedIn

Unilever heeft op 5 oktober 2012, na een globale toets, besloten om de wereldwijde mediabelangen onder te brengen bij Mindshare, PHD en Initiative. Deze heroriëntering was begin 2012 van start gegaan. De multinational wil, als gevolg van hun bedrijfspolitiek, de mediabureaus op regelmatige basis evalueren.

 

Mindshare België behoudt Unilever voor mediaplanning en buying. Dit geldt ook voor andere Europese landen, zoals Groot Brittannië, Ierland, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italië, Spanje, Zweden, Denemarken, Finland, Noorwegen, Roemenië, Bulgarije en Servië. Dat geldt onder andere ook voor de VS en Canada, een groot aantal landen in Zuidoost Azië, Australië en Afrika.

 

PHD (Omnicom) kreeg tien Oost-Europese landen toegewezen, waaronder Polen, Hongarije en Kroatië, maar ook China, Hong Kong, Taiwan en Nieuw Zeeland.

 

Initiative (IPG) gaat de planning en buying verzorgen in Zuid-Amerika, inclusief Mexico, maar exclusief Brazilië. Daarnaast bedient het Griekenland, Portugal, Rusland, Oekraïne en Wit-Rusland.

 

Global Communication Planning
Los van lokale planning en buying, heeft Unilever PHD aangewezen om de Global Communication Planning voor de categorieën Personal Care, Refreshment, Foods and Homecare merken te doen. De global planning voor de categorie Household Care wordt toevertrouwd aan Initiative.