Michel Mersch juryvoorzitter Belgian Marketing Awards

FacebookTwitterLinkedIn

Naar goede gewoonte zal ook dit jaar een ‘captain of industry’ de jury van de Belgian Marketing Awards voorzitten. Het gaat om Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux. Daarnaast telt de jury 12 marketingprofessionals met diverse achtergronden.

Ook dit jaar gaan ACC, BABM, BAM, BMMA, CUBE, UBA en UMA op zoek naar de Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year. De keuze daarvan ligt in handen van een dertienkoppige jury met daarin zowel bureaumensen, adverteerders als academici.

Het gaat om:

  • Catherine Closset (CMO Director Stellantis Belux)
  • Eddy Cremers (Senior Client Officer Ipsos)
  • Alain Decrop (Professor Université de Namur)
  • Eveline De Ridder (Partner Whyte Corporate Affairs)
  • Maggie Geuens (Professor Universiteit Gent)
  • Anne-Françoise Piette (Partner Brain Impact)
  • Sharon Roels (Marketing Director GB Goods)
  • Suzanne Stroobants (CEO Mindshare)
  • Koen Van Impe (CEO &KOO Network)

In de jury zoals steeds ook de drie winnaars van vorig jaar: Etienne Bachelier (Marketing Director Alken-Maes), Lise Conix (CEO Schoenen Torfs) en Ruben Renaer (co-founder Brauzz).

Michel Mersch (Nestlé) als voorzitter

Juryvoorzitter wordt Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux. “Ik geloof in de kracht van marketing en vooral van marketeers”, geeft hij aan waarom hij de uitnodiging aanvaardde. “Het is hun rol om consumenten, maar ook burgers, te inspireren om een meer duurzame, ethische en inclusieve manier van consumeren te omarmen.”

Michel Mersch vindt het moeilijk om nu al te bepalen waaraan de jury aandacht zal besteden. “Ik vind het belangrijk om daarover de mening van alle juryleden te horen. Maar sowieso wil ik graag de impact van de marketeer op de samenleving kunnen zien.”

Kandidaturen tot eind mei

De kandidaturen voor de Belgian Marketing Awards werden afgesloten op 30 april. Momenteel zijn de kandidaten uitgenodigd om een dossier in te dienen. Dat kan nog tot 31 mei. Een Selectiecomité kiest vervolgens de 9 genomineerden (3 per categorie). Op basis daarvan, aangevuld met een mondelinge presentatie, bepaalt de jury de winnaars. Die worden op 8 november bekendgemaakt.