Merit Awards: Famous is bureau van het jaar

FacebookTwitterLinkedIn

De Merit Awards hebben hun verdict bekendgemaakt. De teams van Marc Fauconnier, Luc Libens en Katrien Bottez treden toe tot de legende en volgen BBDO op als Agency of the Year. Deze gegeerde titel dankt Famous aan een jaar 2015 waarin “alle puzzelstukjes op hun plaats vielen”, zoals het bureau schreef in de inleiding van het dossier dat het indiende.

 

Na Bowling vorig jaar mochten Carl Andry en Didier Vanden Brande van Silver & Copper de trofee van Best Newcomer Agency mee naar huis nemen.

 

De creatieven van het jaar zijn een team van mortierbrigade: Kwint De Meyer en Willem De Wachter.

 

Met Shadow Wifi pakt Happiness de trofee van de campagne van het jaar, terwijl Jan Dejonghe (BBDO) zijn Leuvense loft misschien kan verzilveren dankzij zijn prijs in Self Promo.

 

De titel van adverteerder van het jaar valt te beurt aan Lidl en het Medium of the Year is Medialaan.

 

Last but not least reikte de redactie van Media Marketing haar Special Merit Award deze keer uit aan Chris Van Roey, de CEO van de UBA.

 

EEN OVERZICHT

 

* Agency of the Year

BBDO Belgium

DDB Brussels

Famous

 

* Best Newcomer Agency

De Vloer

Friendship

Silver & Copper

 

* Media of the Year

Medialaan

TeVe-Blad (De Persgroep)

Nostalgie FR

 

* Advertiser of the Year

Base

IKEA

Lidl

 

* Creative of the Year

Katrien Bottez (Famous)

Jutta Callebaut (BBDO)

Kwint De Meyer & Willem De Wachter (mortierbrigade)

 

* Campaign of the Year

‘Aruba proves it has the best beaches in the Caribbean’ (Sound of C / Toeristische Dienst van Aruba)

‘PhoneAddress’ (DDB Brussels / Base)

‘Shadow Wifi’ (Happiness / Liga Contra el Cancer)

 

* Self Promo of the Year

‘Ad Babies – Donate your creativity` (Air / Creative Belgium)

‘Adblocker recruiting` (Boondoggle)

‘Jan Dejonghe’s penthouse for sale on Immoweb`