Medialaan geeft airtime aan het goede doel, Griet Byl van MM is juryvoorzitster

FacebookTwitterLinkedIn

Na het succes van de voorbij edities lanceert MEDIALAAN opnieuw haar Fairtime Award. In deze creatieve wedstrijd kunnen sociale en humanitaire organisaties een tv-, online- en radiocampagne winnen. Om kans te maken op airtime, moeten ze een storyboard voor een tv- en online-spot en/of een script voor een radiospot insturen. Een professionele jury bepaalt in april de winnaar.

De winnaar van het beste storyboard wint een tv-campagne bij VTM, Q2, Vitaya, CAZ en de online platformen van MEDIALAAN ter waarde van € 250.000 en een productiebudget van € 25.000. De organisatie met het beste script wint een radiocampagne bij Qmusic en Joe ter waarde van € 75.000 en een productiebudget van € 7.500.

Sociale en humanitaire organisaties kunnen tot woensdag 22 februari registeren via www.medialaan.be/fairtime-award. Daarna krijgen ze nog tot 22 maart om hun tv-storyboard of radioscript in te dienen. Op woensdag 20 april maakt MEDIALAAN de winnaars bekend.

Over de jury

Een professionele jury beoordeelt iedere inzending op criteria zoals de creatieve strategie en originaliteit. De jury bestaat dit jaar uit:
* Griet Byl (Deputy Chief Editor bij Media Marketing en tevens voorzitster van de jury)
* Petra Baeck (Head of Marketing & Customer Service bij 2dehands.be)
* Joeri Van Den Broeck (Creative Director bij AIR Brussels)
* Tim Schoenmaeckers (Concept Provider bij Happiness Brussels)
* Dorien Baelden (Project Coordinator bij Koning Boudewijnstichting)
* Erwin Deckers (CCO bij MEDIALAAN)

De organisatie die er volgens hen het best in slaagt om een sterk idee te vertalen naar een tv-, online- of radiospot wint de MEDIALAAN Fairtime Award.