Service Excellence van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan wint de STIMA Marketing Book of the Year

FacebookTwitterLinkedIn

Het STIMA Marketing Book of the Year is een onderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan één Nederlandstalig en één Franstalig marketingboek.

In alfabetische volgorde werden de volgende boeken genomineerd.

Nederlandstalige boeken

  • Agile marketing – Adrie Dolman
  • Disruptive selling, een nieuwe kijk op CRM, sales, marketing en customer service – Patrick Maes
  • Marketing met ballen – Rudy Moenaert
  • Service excellence – Jean-Pierre Thomassen
  • De klantendriehoek – Philip Van Kelst

Franstalige boeken

  • Management de l’expérience client – Laurent Deslandres
  • Marketing digital – Jean-Louis Martinez
  • L’instant mobile – Pascal Poty
  • Relevez le défi de l’innovation de rupture – Philippe Silberzahn
  • Nudge marketing – Eric Singler

De Nederlandstalige winnaar is geworden: “Service excellence” van de auteurs Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan bij uitgever Vakmedianet.

Juryvoorzitter Rik Duyck: “Het boek heeft iets Kotleriaans: stevig model, negen invalshoeken die voortdurend interageren met elkaar, met talrijke korte en duidelijke voorbeelden en cases. Met nadenklijstjes waarmee je direct aan de slag kunt. Met marketing in een leidende en stuwende rol, maar met veel respect voor de andere functies in het bedrijf”.

De Franstalige winnaar is geworden: “Management de l’expérience client” door Laurent Deslandres bij uitgever Pearson.

Juryvoorzitter Annie Courbet: “Dit boek behandelt een zeer actueel thema waar weinig Franstalige boeken al over zijn gepubliceerd. Het vormt een goed evenwicht tussen de praktijk en beeldvorming en er wordt telkens op het einde van ieder hoofdstuk de mogelijkheid aangeboden om dieper in te gaan op het aangesneden thema. Het is een heel praktisch boek, onmiddellijk klaar voor gebruik”.

STIMA organiseert een ontbijtsessie op 22 maart waarop alle auteurs hun boek zullen komen toelichten.