Mediafin richt eigen audioproductiehuis op

FacebookTwitterLinkedIn

Mediafin, de uitgever van de zakelijke nieuwsmerken De Tijd en L’Echo, heeft grote ambities in de podcastmarkt en investeert in een eigen audioproductiehuis. In de gebouwen van het Brusselse Tour & Taxis, waar Mediafin is gehuisvest, komt een nieuwe opnamestudio.

Nadat eerder gelanceerde podcastreeksen succesvol bleken, zoals onder andere de beleggerspodcasts ‘De Beurs Van Tegenwoordig’ van De Tijd en ‘Tracker’ van L’Echo, wil Mediafin daarom meer structuur brengen in de verdere uitbouw van het aanbod aan podcasts. Eén van de eerste projecten dat het nieuwe audioproductiehuis zal maken is een dagelijkse podcast voor ondernemend België door de redacties van De Tijd en L’Echo.

De oprichting van een intern audioproductiehuis is een belangrijke nieuwe stap voor Mediafin. Het bedrijf laat zich hiervoor begeleiden door Erwin Deckers, één van de bekendste radiomakers van het land. Deckers start als consultant het project mee op en zal Mediafin op audiovlak klaarstomen voor de toekomst. De komende weken wordt gestart met de bouw van de opnamestudio. Er wordt ook een nieuw team samengesteld om het nieuwe audioproject in goede banen te leiden.

Peter Quaghebeur, CEO Mediafin: “Mediafin start vanuit een unieke positie. Op de redacties van De Tijd en L’Echo zit een schat aan kennis en expertise over economie, beleggen, nationale en internationale politiek. Bovendien merken we dat onze lezers erg geïnteresseerd zijn in onze audio spin-offs: de reacties die we krijgen op de podcasts die we nu al maken zijn heel positief. De investering in een intern audioproductiehuis is dan ook een logische nieuwe stap. Dit is een belangrijke investering met het oog op de toekomst. We streven topkwaliteit na en zullen naast de nieuwe studio investeren in een team van specialisten. Alle talent is dan ook welkom.”

Isabel Albers, algemeen hoofdredacteur De Tijd en L’Echo: “Via onze geschreven journalistiek in onze app, op onze site en in de krant bereiken we steeds meer lezers met De Tijd en L’Echo. Met een dagelijkse nieuwspodcast én thematische podcasts boren we ook andere manieren aan om mensen te informeren en te inspireren over economie en politiek, beleggen en personal finance. Met hetzelfde doel voor ogen: lezers en luisteraars via objectieve, betrouwbare journalistiek informeren, inspireren en ideeën laten opdoen voor alles wat ze ondernemen.”