Mediafin ziet omzet stijgen met 10%

FacebookTwitterLinkedIn

Mediafin heeft in 2018 de omzet met 10% opgetrokken tot 64 miljoen euro, waarvan 34,8 miljoen euro aan reclame-inkomsten. De ebitda-winst (winst voor interesten, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) kwam uit op 14 miljoen euro. De uitgever van de zakenkranten De Tijd en L’Echo spreekt opnieuw van een recordwinst en verwacht ook de komende jaren nog stijgende cijfers.

“Kwaliteitsvol nieuws werkt, zeker in tijden van fake news”, besluit Mediafin. Het bedrijf spreekt van een sterke groei op de lezersmarkt en klimmende advertentie-inkomsten. Bij De Tijd stegen de lezersinkomsten met 7,2%, bij L’Echo met 3,1%. De uitgever is tevreden dat nu ook L’Echo een aanhoudende groei kent.

Mediafin zal dit jaar 2,5 miljoen euro investeren in productinnovatie, met het mobiele als topprioriteit. Het bedrag komt overeen met 35% van de nettowinst, wat die nettowinst op 7,1 miljoen euro brengt.

Sinds vorig jaar is Mediafin voor de helft in handen van uitgever Roularta, de andere 50% zit bij Rossel. Naast de mediatitels herbergt de groep ook een aantal communicatiebureaus zoals Bepublic en Bereal.

Lees het volledige persbericht hier.