Maison Moderne en Mike Koedinger vieren het 20-jarig bestaan van de onafhankelijke Luxemburgse uitgever

FacebookTwitterLinkedIn

Maison Moderne vierde onlangs zijn 20-jarig bestaan. Ter gelegenheid hiervan liet oprichter Mike Koedinger zichzelf interviewen. Voor hem is het cruciaal dat Maison Moderne gedurende al die tijd onafhankelijk is gebleven en dus geen overheidssubsidies ontving. Koedinger is fier om te melden dat zijn bedrijf nu de nummer één onder de onafhankelijke Luxemburgse mediabedrijven is geworden. Maison Moderne startte als magazine-uitgever en is vandaag gegroeid tot een mediabedrijf met in totaal 80 werknemers, onderverdeeld in de reclameregie, het content marketingagentschap en de business club Paperjam.

 

Tussen 1994 en 2004 werd de merkportfolio uitgebreid met Explorator, Nightlife, Paperjam, Nico en Index. Een vijftiental werknemers werkte toen op deze titels. Als gevolg van het succes van Paperjam, vroegen diverse klanten aan Maison Moderne om ook hun magazines uit te geven. Zo zag Flydoscope in 2005 en City Mag in 2006 het levenslicht en werden er aldus partnerships op lange termijn gesloten met LuxairGroup en de Stad Luxemburg.

 

Tegelijkertijd internationaliseerde Nico tot een magazine verspreid in een dertigtal landen. In 2010 en 2011 werden het architectenmagazine Archiduc en het Engelstalig magazine Delano gelanceerd. In deze periode fusioneerden de drie actieve ondernemingen – MKE, de regie Tempo! en de grafische studio INgrid – tot wat vandaag Maison Moderne is. In 2008 telde het bedrijf al 42 werknemers.

 

Bijzonder aan de publicaties van Maison Moderne is dat ze uitgegeven worden in het Frans. Hiermee beperkt de uitgever zich dus niet enkel tot het van oorsprong Luxemburgs publiek, maar wordt er ook gemikt op Fransen werkzaam in Luxemburg of wonend in het grensgebied.

 

In de toekomst wil Maison Moderne op de ingeslagen weg blijven verder gaan: relevante inhoud creëren voor een breed publiek dat op een kwaliteitsvolle manier bereikt kan worden door adverteerders.

 

Tot slot bedankte Mike Koedinger nog de 1.000 medewerkers die mee geholpen hebben aan het 20-jarige succes van Maison Moderne.

 

Meer info op Maisonmoderne.lu.