JCDecaux gaat digitaal in de Brusselse metro

FacebookTwitterLinkedIn

JCDecaux kondigt de installatie aan van 122 digitale schermen in de Brusselse metro. De werkzaamheden vinden in september plaats. Vanaf 7 oktober kunnen adverteerders genieten van dit digitale OOH aanbod. Deze installatie kadert binnen het contract voor de exploitatie van reclame op trams en bussen en in de metrostations dat de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB eerder dit jaar toewees aan JCDecaux voor een periode van 12 jaar.

 

De 122 digitale schermen worden gespreid over de top 15 van de Brusselse metrostations op vlak van aantal passagiers. Deze 15 stations bereiken 95% van de Brusselse metrogebruikers. Tijdens het voorjaar 2015 zullen in een tweede fase ook nog de stations Kunst-Wet, Schumann en Bockstael uitgerust worden, dat zijn drie stations waar momenteel nog renovatiewerken plaatsvinden. Zodra deze tweede fase voltooid is, telt het digitale metro-aanbod 160 schermen.

 

Twin schermen voor extra creatieve mogelijkheden

 

JCDecaux biedt ook nog bijzondere creatieve mogelijkheden in de stations van De Brouckère, Louize en Rogier. Daar zullen een aantal ‘twin` schermen geplaatst worden. ‘Twin` schermen zijn twee schermen die vlak naast elkaar worden geplaatst. Door op beide schermen verschillende animaties te brengen die op elkaar afgestemd zijn, communiceren deze dan als het ware met elkaar als één geheel.

 

De digitale technologie biedt ook extra flexibiliteit in planning. Standaard starten campagnes op dinsdag, gelijktijdig met een klassieke OOH campagne, maar indien dit beter aansluit bij de campagnevereisten, kan de communicatie op de digitale schermen bijvoorbeeld pas op woensdag starten.